Annons:
Etikett16-verkstadsplats
Läst 2967 ggr
EvaRittsel
9/6/07, 1:32 AM

Ledig -Keramik o glasatelje i Hässelby

Min atelje i Hässelby Gård blir ledig redan 1 oktober. Ca 100 kvm - men man betalar bara för 56 kvm. Hyra per månad runt 2800 kr/mån. Det finns tre trefasuttag, huvudsäkring 25 A. Ev kan frontmatat stengodsugn ingå - gammal men bra.

Pentry med diskbänk, stor diskbänk med två jättehoar i 20 kvm ateljerum med golvbrunn. Tre toaletter. Två rum för lerförvaring ca 10 kvm per rum. Butikslokal - ljus med stort skyltfönster ca 20 kvm. Pentry ca 15 kvm med stort sovloft, rum för kontor med indraget bredband ca 7 kvm och massa andra konstiga utrymmen som de inte tar betalt för.

Hyresvärd Svenska Bostäder. Snabbt svar och ni får överta mina hyresvillkor!!!!!! Högt i tak. Ljusa arbetsutrymmen.

Varför lämnar jag? Detta är min drömlokal men nu har jag fått en kommunal ateljé som jag inte kan säga nej till eftersom jag köat i 20 år till denna plats. Lokalen är super. Nära kommunikationer etc etc etc. Men lite råddig med inga eldragningar i viss utrymmen men massor av förvaringsplatser. Därav den superbilliga hyran - varmhyra!

Annons:
barrajag
4/27/09, 12:58 PM
#1

hur gick det med din dröm atelje :)

vem har den nu?

EvaRittsel
4/27/09, 1:39 PM
#2

Ateljén tgs över av Svenska Bostäder och byggdes om till deras nya områdeslokal. Så tyvärr - där försvann en billig ateljéplats för fattiga konstnärer.

barrajag
4/28/09, 10:59 AM
#3

åh vad trist…

Alifad
12/4/10, 1:06 AM
#4

Hej Eva

Finns kvar keramikverkstad eller känner någon annat -

MVH

Ane

EvaRittsel
12/13/10, 11:05 PM
#5

Det här gällde för tre år sedan. Men jag har kollgor i Kyrkhamn ( htttp://www.kyrkhamn.se - Eld och lågor Eva Dart - som kanske har plats för dig idag 2010. Men det finns varken vatten eller avlopp.

Upp till toppen
Annons: