Annons:
Etikett06-glasmålning
Läst 2373 ggr
noora
2012-01-12 10:02

Svart Glassline blir matt

Jag har provat att måla med svart Glassline-färg (den flytande, inte krita) men färgen blir matt efter fusing, både vid 810 och 760 grader. Är detta normalt eller brer jag på för tjockt?

Finns det någon annan liknande produkt som blir blank även om man brer på lite tjockare?

Annons:
Björnidet
2012-02-16 00:18
#1

Har också provat denna färg och i mitt fall blev det en massa bubblor och att färgen delade på sig, jag köpte färgen på PMC.se. Jag har provat att bränna i flera olika temperature med samma dåliga resultat. Jag hoppas att någon ser detta problem och ger bra tipps.

noora
2012-02-18 21:07
#2

Du har inte råkat köpa varianten som ska bubbla då? Jag ser på webbsidan att PMC har sådan "bubblig" färg. Vad är det för märke på färgen? Den jag nämnde här ovan heter Glassline och finns i både bubblig och icke-bubblig variant.

Jag köpte även glasfärg av märket Multipen häromveckan. Mitt första försök med denna bubblade, men det kan vara för att jag inte lät färgen torka innan jag stoppade in den i ugnen. Det står inget på flaskan om att den skulle vara bubblig. Jag får testa en gång till när jag hinner och låta den torka bättre.

LenaE
2012-02-19 20:31
#3

jag har köpte den här färgen satsen nylingen http://kaiserglass.com/screen%20printing.html och tycker den funkat bra den svarta blir verkligen svart även när den är fusad och även dom andra färgerna är mycket bra

Björnidet
2012-02-19 23:38
#4

Ja nog bubblar den alltid. Jag är besviken på färgen för den förvränger de motiv man målat så mycket att det inte känns igen efter bränning. färgen delar på sig också och allt blir kass. Ny färg måste hittas så att man blir nöjd. Klara färger bil jag ha eftersom det finns en hel del detaljer i det moptiv jag försöker få fram.

Unique glass colors i olika kulörer har jag köpt men de är jag inte nöjd med.Jag har inte tagit kontakt med PMC ännu men då jag hinner blir det också.

Upp till toppen
Annons: