Annons:
Etikett08-kurser-och-utbildningar
Läst 3497 ggr
megn00
8/19/15, 2:22 PM

glasgjutning i form

Hej

Jag har anmält mig till en helgkurs i att forma glas i formar, men denna blev inställd.

Är det någon som känner till någon kurs i att gjuta glas i formar, alltså typ av glasfusing som blir stora fat och skålar.

Jag bor i Karlstad, men kan tänka mig att resa och bo på hotell om någon kurs passar som är en helg eller några dagar i veckan också.

Jag har gått kurser i glasfusing för att göra smycken och går sedan många år kurs i keramik.

Annons:
Janette
8/26/15, 12:19 PM
#1

Hej! Är det slumping du eftersöker kanske? Att först göra en glasskiva och sedan bränna den "över/i" en form så att du får ett fat, ljuslykta, eller annat? Eva Rittsel har kurser, många av studieförbunden också. Googla på slumping och bending. :)


Allt gott!
Janette Skogshus

megn00
9/1/15, 2:39 PM
#2

tusen tack för detta tips

EvaRittsel
9/14/15, 6:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Jag bor i Hova och har två kurser inlagda i höst med samma innehåll: Du får lära dig göra fat, skålar och ljuslyktor i fönsterglas och färga in dem med olika metoder. Kurserna är 3 dagar långa och det tar dig ca 1,5 timme att åka till Hova som ligger vid E20 8 mil söder om Örebro och tre mil norr om Mariestad. Du åker över Kristinehamn. Första kursen startar 25 september och där finns 2 platser kvar. Den pågår 25-26 och 27 september. Nästa kurs är den 16-18 oktober och också där finns 2 platser kvar. Maila mig på erittsel@gmail.com eller ring 070 791 07 51 så får du mer detaljerad information

På bilderna ser du hur vi trycker på plana glasytor. Efter detta formar vi glasytorna till fat, skålar eller ljuslyktor.

megn00
9/17/15, 1:49 PM
#4

Tack så mycket för detta svar. Låter mycket intressant.

EvaRittsel
10/18/15, 9:28 PM
#5

Nu är denna helgkurs över. Har nya i vår. Lägger ut dem här.Vill du ha information maila till mig<<<.erittsel@gmail.com!

Upp till toppen
Annons: