Annons:
Etikett01-glasfusing
Läst 4340 ggr
Caruba
2016-02-14 21:50

Samarbetspartner i min butiksateljé i Alingsås

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej, 

är du en självgående kreatör, designer? Jag vill ha någon att dela kreativitet och hyra med, någon som är driftig och påhittig – kanske du vill ha en ateljé att arbeta i där du även kan sälja. Glöd glas & form ligger i centrala Alingsås i samma hus som First Hotel Grand. På dagtid sitter jag på mitt andra kontor och arbetar med grafisk formgivning – när jag är på Glöd arbetar jag med glaset, har workshops och jobbar med min onlinebutik. Men det är så synd att det är tomt och stängt dagtid, kanske du vill hitta på något i lokalen? Eller också behöver även du ett ställe för kreativa kurser, eller en utställningsyta. Jag är öppen för idéer. Kan tänka mig att göra om och skapa nytt. Ring mig gärna för jag är nyfiken på om du och jag kan använda Glöd tillsammans. 

http://www.vastsverige.com/sv/shoppingstadenalingsas/products/146117/Glod-glas-och-form/

-- 
Glöd glas & form AB, Bankgatan 1, 441 30 Alingsås 

Mobil 0707-911939
info@studioglod.se
www.studioglod.se
shop.studioglod.se

image.png

Annons:
Caruba
2016-02-18 10:06
#1

Ska tillägga att det är 42 m2 med låg hyra, guldläge vid First hotel Grand, Åhmanska parken (många utomhusevent), evanemangsarenan Estrad, Kulturhuset, Biblioteket och Alingsås Museum. 70 meter från Tågstationen.

Caruba
2016-02-18 10:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Workshop på Glöd!

Caruba
2016-02-26 10:26
#3

Låg hyra stora möjligheter.

ommok
2016-02-28 21:09
#4

Synd att man bor så långt norrut! Hade varit väldigt roligt annars. Hoppas du hittar någon snart. 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

mariatingsund
2016-03-05 15:40
#5

Jag tycker som Ommok :) hade varit kul att dela verkstad med någon så duktig som du :)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Caruba
2016-03-06 11:07
#6

Tack snälla ni :) Jag måste nog lämna lokalen om jag inte hittar någon snart. Det vore så synd för jag har bästa läge vid museum, bibliotek, konsthall, eventhall, turistbyrå, hotell och tågstation – och det finns så många möjligheter till roliga projekt för den som hänger på, full frihet och möjlighet till samarbeten. Nu har jag dubbla hyror eftersom jag jobbar med grafisk design i ett nätverkskollektiv under veckorna. Så Glöd står tomt dagtid och ibland hela veckor när jag har mycket annat att göra. Min lokal är en fantastisk plats för den som vill driva något och kanske hålla försäljning eller utställningar eller så. Hotellet har dessutom lovat gratis tillgång till sin utställningslokal som är jättefin. Hyran är 3300:- per månad för hela butiken (lokalerna i närliggande kvarter ligger minst tredubbelt i pris) så det är ju inte mycket om man delar på det hela men för mig som redan har en annan full hyra blir det för mycket om jag är ensam i lokalen. Moms och el tillkommer. Det är stor sorg om jag måste flytta hem min ateljé. Det skulle vara roligt med en driven samarbetspartner, energi och nya påhitt :)

Annons:
EvaRittsel
2016-03-24 15:42
#7

Hoppas verkligen du hittar någon!

Caruba
2016-04-30 03:58
#8

Verkar svårt att hitta. Synd. Men jag fortsätter leta ett tag till.

Upp till toppen
Annons: