Annons:
Etikett01-glasfusing
Läst 4447 ggr
MsG
9/1/16, 2:48 PM

Glasfusing i microvågsugn.

Har fått hem min hot pot och lite testglas men till min stora förvåning händer ingenting alls när jag fusar!! Efter nio min på full effekt är fiberpappret brunt men glas ser ut som innan, lite varmare men inte minsta smält. Varför smälter det inte?

Annons:
nantu
9/8/16, 8:53 AM
#1

Hade liknande problem med min hot pot efter några få bränningar. (lyckades aldrig få en riktig fullfusing bränning).  Kunde inte hitta någon annan orsak än att micron inte klarade av att köra min hot pot. Hade en billigt micro med en max effekt på 700 Watt. Blev precis som för dig att pappret blev brunt men glaset smälte inte.

ommok
9/8/16, 12:24 PM
#2

I min gamla mikro tog det ca 20 minuter att få till en fullfuse. Så jag gav upp mikron och skaffade en riktig ugn istället. ☺

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Rebecca Axelsson
1/10/17, 9:39 PM
#3

Hej! Jag har använt min hotpot i ca. 6 år (har gjort mer än 100 glassmycken i den)  och den fungerar fortfarande lika bra! Jag är supernöjd med den, ett av mina bästa köp! För mig tar det bara 4-5 min i mikrovågsugnen. Pappret blir brunt efter ca. 2 min, sen blir det så varmt så att glaset smälter och pappret blir vitt pulver. Jag vet inte varför inte det blir tillräckligt varmt för dig, men jag har en hyfsat ny mikrovågsugn - kanske det är det som behövs? 

Lycka till!

Jag säljer även en av mina hotpots nu om någon är intresserad (se inlägg "hotpot m.m till salu")

Upp till toppen
Annons: