Annons:
Etikett12-tips-och-tricks
Läst 14987 ggr
MotharsJenny
2010-01-24 00:53

Kapa glasflaskor... hur gör man?

He,j är ny på glas och kan INGENTINGGlad MEN jag är lättlärd och innovativ och har två riktigt bra dremlarGlad och en hel del olika gravyrstift. Jag gjuter i betong och vill göra ekosmarta produkter som innefattar delar av vinflaskor, gravyr,betong och lite annat smått och gott, vet bara inte hur jag ska kapa dem så kanterna blir bra. hur rundar man kanterna efter kapningen så man inte skär sig, med någon slags polertrissa?

Vill i första hand veta hur man delar en flaska rakt av på enklast sätt.

Tack på förhand ifall någon kan hjälpa en tjej med alldeles för god fantasi och för lite kunskap

Annons:
AleZK
2010-01-25 15:15
#1

Hej,

Om du menar att får ett cirkulärt snitt så finns det en del tryck med att vira en sprit indränkt tråd runt flaskan och tända på  och sedan kyla. Fungerar på tunnare glas men är lite osäkert. Det säkraste är att avända en kakelkap (eller special kap) med diamant trissa och se till att det kommer till vatten. Alltid vatten när man kallbearbetar glas.

Att runda kanter går att göra med diamant trissa på en dremel eller med en handfil, pollerkudde av diamant. Använd olika kornstorlek från 100 ner till kanske 500 för att få det jämt och alltid vatten som smörj/kylmedle

Upp till toppen
Annons: