Annons:
Etikett09-gallerier
Läst 8140 ggr
Mmadeit
2010-06-22 12:24

Mmadeit's bambi trippande in i pärlskapande värld.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte dela med mig av starten av min resa mot att göra egna glaspärlor…

Har fusat i micro burk ett tag och farsineras enormt av glaset och hur det LEVER.

Tittat en del på tutorials filmer om pärframställning, tyckte det såg fantastiskt ut.

Gick på en mässa i vintras där Tove Egholt fanns och höll 30 minuters prova på sessioner.

resultatet blev 3 pärlor varav 1 sprack. SÅÅÅ taggad att få testa mera…

Annons:
Mmadeit
2010-06-22 12:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

gick länge och suktade tittade på verktyg, letade på begagnatmarknaden, såg flera filmer LÄNGTADE.

fick iden att iallafall testa liiiite med en vanlig handhållen brännare som iallafall påminde en hel del om hotheaden. byggde ihop en hållare och fick för 200:- en bränanre som var urusel MEN som iallaflal funkade att smälta glas med även om det gick trööögt och alla färger brändes till något helt annat än ursprunget…

Mmadeit
2010-06-22 12:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Pärlor gjorda med biltema brännare, de flesta missfärgade och en del missformadenär jag haft för brottom ner i vermikuliten men rätt ok som bambi steg :-) fått kasta en del som blev katastrof oxå.

Mmadeit
2010-06-22 12:33
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

och NU äntligen har jag kunnat investera i en riktig brännare. oooooh vilken fröjd att jobba med när jag igår efter strul med försvunna paket icke kompatibla gasol kopplingar etc äntligen fick testa den :-) En norton minor brännare och en oxy-con blev det :-)

Första pärlorna med den kommer här

Mmadeit
2010-06-22 12:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

avtagna från sina mandreller dock ej rengjort hålen från separator ännu.

LJUVLIGT DET ÄR FÄRG och inget brännt bubblande i klarglasen :-)

SusannAlg
2010-06-22 12:47
#5

Å, vad fina Mmadeit! Skulle också vilja göra egna pärlor!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

noora
2010-06-22 13:22
#6

Här går det undan! Och då menar jag framför allt framstegen i ditt pärlskapande Glad Du verkar ha fått till den runda grundformen på en gång, redan din första turkosa pärla där uppe ser jämn och fin ut.

Bland dom senaste gillar jag speciellt den mörkblå med gröna prickar och klarglas.

Behåll några av dina första, även de som är misslyckade. Då kan du ta fram dem om ett par år och se hur mycket du har utvecklats Flört Min upplevelse av lampwork är att ju mer man lär sig dess mindre känner man att man kan, så det är upplyftande att ta fram något gammalt och se att det ändå har gått framåt.

Annons:
kissidor
2010-06-22 14:14
#7

åh vad roligt att det gick bra med dina nya grejor mmadeit, vilken fröjd Glad! och en eloge till dig också för att du driftigt och skickligt prövar och experimenterar dig fram till nya kunskaper Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2010-06-22 15:34
#8

Nora lovar det tog Myyyyyycket snurrande för att få till formen inte som de man ser som hållt på et tag som lägger på glas snurrar till ett par varv och så är det "klart"  en eloge till toves nerver som orkar med oss "rokkies"

de egna är långt ifrån lika "perfekt" runda med hålet i mitten som den turkosa faktiskt är :-) men det kommer kanske en dag allt är ju "lättare" med handledning!

mariatingsund
2010-06-22 16:51
#9

M made it! Grattis! Mycket duktigt!Skrattande

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Emo
2010-06-22 20:20
#10

Så fina de är, och vilken härlig sysselsättning du har skaffat dig.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

mogens
2010-06-22 20:47
#11

Yes!! Det kör ju bara Glad Det ser rigtigt fint ut. Runda pärlor - inte skeva Flört Så ett par kvällar mer och du kommer att visa oss encase'ade blompärlor.

Mmadeit
2010-06-22 23:41
#12

knepigt att få hålet i mitten på de runda tycker jag, men är ju så att träning ger övning så det kanske blior lättare precis kommit hem från jobebt ont i huvudet och hur trött som helst men VILL hita ork att ta fram glaset idag med men tror inte jag pallar :-(

noora
2010-06-23 13:44
#13

Ja, det svåra är att hitta tid… Jag vill t.ex. inte sätta mig vid brännaren när jag är trött, för då blir jag så darrig om händerna att det inte är någon idé.

Det jag har kommit fram till som hjälper mig att få centrerade pärlor är dels att värma "lagom" (framför allt inte för mycket) medan man snurrar och dels att bygga upp pärlan "lager på lager" i stället för att försöka få på allt glas på en gång och sedan försöka smälta ihop det till en pärla. Sen är det övning som gäller :-)

Annons:
mariatingsund
2010-06-23 16:19
#14

Du kan ju också stanna upp med snurrandet och låta glaset sjunka ner när du är i rätt läge (då det är mer glas på ena sidan, stannar du när den delen är överst.)

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Mmadeit
2010-06-23 16:26
#15

hihi blev en sittning iallfall igår, OCH i morse innan jobbet :-)

Kom på att man ju kan putta runt glaset rätt friskt och VILL inte hålet vara på mitten kan man ju putta på det lite här och var och så bidde det en "nugget" *hihi*

Hur länge brukar man kunna köra innan syre koncentratorn behöver vila?

Mmadeit
2010-06-24 10:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

andra sittningen med nya brännaren försökte öva på munk formen och prickarsvårt att få dem lika väääääldigt svårt…

Mmadeit
2010-06-24 11:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

funderar på HUR jag skall övertala min man till att förstå att jag BEHÖVER en ugn NU ;-) inte till jul… mera munkar och en lite större swirlad pärla den hade jag ju velat spänna av helt klart…

noora
2010-06-24 13:03
#18

Snygga swirls :-)

Du får göra en väldigt stor pärla som inte klarar att svalna i vermikuliten, så att du kan visa din man det sorgliga resultatet med en sprucken pärla ;-) Då kanske han fattar…

Jag har aldrig hört att syrekoncentratorn skulle behöva vila, men jag kan ju ha missat nåt. Var har du hört det? Jag har nämligen tvärt om hört att den helst ska vara igång minst 30 minuter när man väl har startat den.

Jag har i alla fall kört 2-3 timmar i sträck utan problem och jag vet att det finns folk som kör större delen av dagen på en gång. Jag tror att du själv blir trött långt innan syrekoncentratorn :-)

Mmadeit
2010-06-24 18:52
#19

då svarar han iofs bara att jag får vänta med att göra så stora :-( brännaren "kostade" mig iofs att han fick köpa ett suround system så får väll hitta något bra som han vill köpa.

Mmadeit
2010-06-28 20:46
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

provade att göra "dragon scale beads" efter tutorial jag hittade på nätet.  hade dock ingen silver foil som de använde så körde utam. blev ok men mina prickar flöt iväg hej vilt och flöt ihop här och var vilket jag inte hade önskat. pärla 2 i de oranga blev för varm och havererade så bidde ett märkligt hänge istället av det :-)

Annons:
mogens
2010-06-28 23:22
#21

Jag är imponerad. Så fina såg mina första pärlor inte ut.

Dina drakpärlor har fått ett spännande look. Gör en serie - kanske i olika färger.

Om du gör fler hängen, så kan du ju sätta prickar på eller … i principet är det ju bara din fantasi som sätter gränsen Flört.
Om du hade prövat att få hänget tillbaka i pärlformen (tyngdlagen och värme) så hade du nog också kunnat se färgerne smälta mer in i varandra.

Det är alltid spännande att komma hem och se vad du nu har fått gjort.

noora
2010-06-29 13:18
#22

Dina drakpärlor är minst lika trevliga som vissa andra första försök jag har sett på utrikiska forum :-) Nån dag ska jag också prova på den tuten, jag har ju t.o.m. silverfolie hemma.

Det rödorange "hänget" är skojigt! Kul att du behöll det och inte bara gav upp helt :-)

kissidor
2010-07-06 14:29
#23

tja jag som inte vet hur dom skulle se ut tycker bara att dom är väldigt läckra Glad!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2010-07-09 08:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

håhåjajaja dröjjer väll inte länge innan någon pärls apricker de blir ju bara större å större :-) men oj vad roligt. försökt mig på att testa silver foil den fösta gröna måste jag antingen brännt folien eller laggt för tjockt med grönt över för där syns effekten knappt alls men den lila är jag nöjd med.

Fick mellanrums tandborstar igår av min tandläkare, den gröna sorten OJ vad bra det var… inte till munnen men att tvätta bort separator i pärlhål *hihi* dock får man ej glömma hålla både pärla och borste under vaten om man ej vill ha stänk överallt…

kissidor
2010-07-09 08:38
#25

mmm, jättefint folieglimrande i den lila Tungan ute. och en liten söt blomma har du fått till också Glad! lyckats missa den stora gröna i #17, vilka härliga swirls Glad! du måste helt klart ha en avspänningsugn mycket snart Oskyldig

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2010-07-09 09:00
#26

Kissidor, ja visst måste jag. försöker som sagt förhandla med mannen men ugnar är ju tyvär ej gratis och med brännaren nybetald och en bergvärmepump installerad första veckan så vet jag ju att det egentligen borde vara annat som prioriteras före ugn men jag VILL ju :-)

kissidor
2010-07-09 09:17
#27

dumt att inte ugnar är gratis - ugnar och även har jag kommit till att tycka ringsågar borde vara det tycker jag Oskyldig.

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
irode
2010-07-09 10:17
#28

Jättefina pärlor du gör. Klart du måste skaffa dig en avspänningsugn!

Det ville inte vara dåligt med gratis ugnar, ringsågar OCH planslipar ;-)

Mmadeit
2010-07-09 14:38
#29

mmmm gratis är gott :-)

kissidor
2010-07-09 19:46
#30

jo visserligen mmadeit, men här är nog snarare fallet att gott är dyrt :(

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2010-07-09 20:48
#31

sant så allt för sant :-(

Mmadeit
2010-07-19 16:32
#32

inte fotat på ett tag kameran strular :-( fått till ett par bra pärlor och spräkt ett par då man blivit lite "övermidig" men SKIT glad nu. imorse kom min man och sa att ja jo du fyller ju år snart, lite trist kanske men du kan ta från gemensamma kontot och bestäälla en sån där ugn du vill ha så den finns här i tid till födelsedagen *tjohooo jubel och fanfarer tycker jag*

Emo
2010-07-19 16:37
#33

Grattis Mmadeit, så roligt att "få" något man önskar. När fyller du år?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Mmadeit
2010-07-19 16:47
#34

iofs har vi gemensam ekonomi men han drar ju inte lite mer än mig var månad och att då få göra ett sådant inköp utan att ta från de pengar jag behåller från lönen som EGNA fickpengar är ju trevligt :-)

Fyller ej år förens den 16e augusti så är ju ingen panik att beställa den trots att det blir från england. brännaren tog bara 4 dagar innan den kom tex.

Annons:
irode
2010-07-19 20:12
#35

Grattis :-)

Klart du får beställa snart! - tänk om den blir slutsåld eller något annat otrevligt ;-)

Och när den kommer hem får du ju testa den för att säkra att den funkar innan födelsedagen ;-)

:-) Inge

mogens
2010-07-19 20:57
#36

Grattis - Grattis :-) På förhand. Både med födelsedagen och ugnen. Jag fick också min i god tid innan jul och från England.

mogens
2010-07-19 20:57
#37

Grattis - Grattis :-) På förhand. Både med födelsedagen och ugnen. Jag fick också min i god tid innan jul och från England.

kissidor
2010-07-22 12:51
#38

vad roligt mmadeit, grattis Skrattande!!! vad blir det för sort då Flört?

(själv är jag mycket glad att vi inte har gemensam ekonomi utan att var och en behåller allt utöver det som går till gemensamma utgifter och gör vad den vill med det Oskyldig. tänk dom som har hela alltet gemensamt och måste redovisa och förhandla om alla sina pysselinköp Förvånad, HU!)

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2010-07-23 19:00
#39

det blev/blir en prometheus pro-7 från tuffnell glass. den är dock ej skickad från dem ännu så får vänta ännu ett slag.

aipmalmo
2010-07-23 20:42
#40

vad kul att se och läsa om din pärltillverkning…förstår din glädje o nyfikenhet efter att ha sett tutorials och sen försöka själv..o dina bleb bra och spännande..skulle själv vilja prova…

Mmadeit
2010-07-26 01:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

försökte mig på att göra en "implotion" gick bättre än förväntat ända tills jag inte kunde få bort den stav som jag hade som handtag på baksidan medans jag försökte göra en öggla. så framifrån ser det bra ut på baksidan sticker det utt en 2 cm lång pigg med klarglas… behåller det ändå som påminnelse i framtiden hur svårt det är när man inte kan. måste öva på begreppet "punty2 helt enkelt, får inte loss dem på video tutorials ser det så lätt ut de knackar till och av kommer "puntyn" men inte för mig… ÄN :-)

Annons:
kissidor
2010-07-26 10:45
#42

klart du ska behålla den - det blir roligt att ta fram och titta på i framtiden Flört. ser enastående läckert ut iaf, jag som inte kan nåt om lampwork är ju skitimponerad och kan inte för mitt liv fatta hur du burit dig åt Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

mogens
2010-07-26 13:22
#43

Häftigt!

När du skall ha av puntelen, skall du kyla där den skall 'släppa' taget. Använd en liten sax eller örtkniv. Rulla puntelen mot metallet = nedkylning (du gör en osynlig nerkyld linje). Så ger du puntelen ett litet slag i den andra ändan och så knäcker puntelen af där du har kylt.
Jag har inte prövat det på mina pärlor, men när jag blåser glas är det sådan att man gör.

Lycka till - och vi väntar alla spännt på att se nästa försök Glad

Mmadeit
2010-07-26 16:25
#44

Mogens ah tack för tipset det skall testas ikväll så snart lille bus slocknat för natten

SusannAlg
2010-07-28 13:00
#45

Å, vad underbart Mmadeit!!! Vilken present!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

noora
2010-07-28 14:04
#46

Grattis till den kommande ugnen!

MaritaD
2010-07-29 19:59
#47

Grattis till ugnen! Det har varit roligt att följa din resa med glaset. Du verkar som klippt o skuren för att göra pärlor. Dom är ju såå fina. Klart du måste ha en kylugn…GRATTIS!

Mmadeit
2010-07-29 21:51
#48

tack alla, frustrerande nog så fick jag ett mail samma dag jag beställde ugnen att den var tillfälligt slut på lager men skulle skickas 3-5 dagar senare då nya var på ingång och de lovade att maiala när ugnen skickats (man får alltid kolli nummer från dem) dag 8 idag och ingen ugn har skickats :-( mailade till dem i förmiddags men inget svar då blir man liiiiiiiiiiite frustrerad längtar ju…

har för övrigt lärt mig att det inte gör ont i samma ögonblick som man bränner sig på varmt glas…. med ett par dagar senare när det börjar läka då känns det minsan…lyckades spräcka en implotion medans jag jobbade och biten som flög iväg roade sig med att studsa till på min handled dumma den…  mest irriterande är att jag vet den skadan hade inte hänt om jag haft en ugn, och att jag är för "tänd" på glaset för att låta bli det medans jag väntar in ugnen…

Annons:
mogens
2010-07-30 01:08
#49

Surt - Surt … med ugnen. Hoppas du snart hör något.

Blir tvungen till att säga att man kan bränna sig, även om man har en ugn Rynkar på näsan. I mitt tillfälle (i söndags) gick det ut över att par byxor och innersidan av låret.
Jag skulle pröva på att göra en fågel (inspiration från Tove). Den blev stor - mycket stjärt, vingar och huvud - och det gjorde den svår att hålla varm. Och så plötsligt sa det PLING och yttersta delen av ena vingen hoppade av och hamnade på byxan och låret.

Man skall komma ihåg att värma Flört

tistelflikkan
2010-07-30 15:40
#50

jag tänkte faktiskt höra med dig om du hade hört något från dem för jag beställde glas från tuffnell förra fredagen och har inte hört nåt om att det skulle ha skickats iväg. mailade tidigt igår morse och fårgade om de visste när det skulle skickas men har inte fått svar än. man blir ju lite orolig, även om det kanske inte alls är nåt problem. jag beställde min ugn från warm-glass.co.uk samma dag som glaset och den kom i onsdags… då hade jag mailat dem två gånger bara för att höra om det fanns nåt trackingnr, för att jag gillar att se ungefär vart paketen är men fick inget svar från dem heller. kan det vara nån speciell högtid eller nåt i england just nu som gör att de har stängt? både tuffnell och warm-glass var väldigt snabba på att svara på mail innan beställningarna gjordes så det känns lite skumt att inte få svar nu.

***
tistelflikkan
mat: lindassmultron.blogspot.com
smycken: www.smyckorama.se

noora
2010-07-30 19:44
#51

Ja, bränna sig kan man även om man har ugn. I förmiddags avslutade jag min pärlsession med att dra stringers av stumpar. Jag skulle flytta lite på en stump som jag precis hade lagt ifrån mig på bordet och lyckades ta i fel ände… aj… och av rena chocken tappade jag den glasstump som jag hade i andra handen så att jag även brände mig på den. Så nu har jag fina blåsor/brännmärken på höger tumme + pekfinger samt på vänster handflata. Huden är hel överallt så det borde kunna läka rätt bra och just nu gör det inte speciellt ont längre, men det är jobbigt att ha bandage (vaselinkompress + kompress + "tejp") på fingertopparna…

Mmadeit
2010-08-09 22:41
#52

*snyft* jag är sååå ledsen ingen ugn ännu, nu skall den äntligen vara skickad i torsdags iallafall men har inte lämnat england ännu om man tittar på paket spårningen.

någon som vet om man kan använda tex vatten att återfukta separator från PMC med, min är nästan torr i burken trots att jag haft locket på så den vill inte riktigt fastna på mandrellerna utan "hänger kvar" nere i burken.

mogens
2010-08-10 00:07
#53

Jag häller vatten på min separator från Cerama (den är grå), så varför skulle du inte kunna det :-)
Och så kommer nog ugnen snart :-)))

Mmadeit
2010-08-10 02:36
#54

min är oxå grå så då provar jag med vatten, menar skulle det inte funka så funkar den ju ändå knappt som det är nu så då behöver jag ändå ny…

kissidor
2010-08-10 09:34
#55

hoppas det funkade att blöta upp separatorn!

trist med den söliga ugnen Rynkar på näsan - men se det från den ljusa sidan, tack vare att du beställde i så god tid så borde den ju iaf hinna fram till födelsedagen… Flört

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
noora
2010-08-10 11:31
#56

Det känns alltid som en extra evighet att behöva vänta på något man verkligen vill ha :-)

Jag brukar också späda ut separatorn med vatten när den börjar bli för tjockflytande. Vätskan i separatorn är just vatten, så det ska inte vara några problem.

Mmadeit
2010-08-20 14:10
#57

åååh helt plötsligt är man en jätte fegis!!!! Ugnen står här oprövad inte ens stoppat in kontakten i väggen en gång och haft den snart en vecka. försöker läsa å läsa om det här med inställningarna av kurvor men fattar inte riktigt vilka temperaturer och tider jag skall ha vare sig för päravspänning elelr för fusing :-(

någon som har bra tipps på vart man hittar info om det?

mogens
2010-08-20 15:14
#58

Där finns många skolor innanför det där med avspänning Glad vilket ju inte gör det lättare.
Den kurva jag kör med nu heter:
1.   upp till 537 grader så fort som det kan gå. Det är denna temp jag har när jag arbetar och lägger mina färdiga pärlor in.
2.  när du är färdig, så låter pärlorna ligga inne vid samma temp (537) i minst en ½ tim. Detta för att glasmolekylerna skall 'lugna ner' sig.
3.  nu skall du ner till 371 grader med 100 grader i timmen.
4.  när ugnen har nått 371 grader skall den bara stoppa och när temperaturen är nere på 30(-40) grader kan du ta ut pärlorna.

Så finns där en gammal glasnörd i Skottland som gör en blogg om glas. Bl.a. om avspänning http://glasstips.blogspot.com/search/label/Annealing Och det han säger är att avspänningstiden ju avhänger av storleken på den största pärlan.

Jag hoppas att detta kan hjälpa dig lite på väg Glad
Lycka till.

noora
2010-08-20 17:01
#59

Jag tycker att Bullseye har bra dokumentation på sin hemsida om fusing, avspänning, temperaturer m.m. Materialet handlar om Bullseye-glas, men samma principer gäller för Moretti-glaset även om temperaturerna kan skilja sig lite. Kolla på http://www.bullseyeglass.com/education/ - "Tech Notes 4: Heat & Glass" är läsvärd oavsett om du bara ska avspänna pärlor eller om du ska fusa :-)

Mmadeit
2010-08-21 00:21
#60

*läskigt* nu är ALLA pärlor jag är nöjd med i ugnen och har nått 97 grader än så länge om ytterligare ca 3 timmar kommer den ha nått 537 håll tummarna att jag räknat stigningstempen rätt så jag inte spräcker alal pärlorna på uppvägen  Tyst

kissidor
2010-08-21 09:29
#61

det borde du ju rakt inte göra tycker jag, det låter ju särdeles lugnt och fint det där för nåt så småttigt som pärlor Glad. men vid det här laget vet du - och snart fotar du dom så vi får se FlörtSkrattandeOskyldig

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2010-08-21 15:29
#62

eeeh vad TID det tar att svalna fortfarande 40 grader i ugnen…..

Annons:
noora
2010-08-22 00:27
#63

Du kan lugnt ta ut pärlorna vid 40 grader :-) Jag tar ut dem tidigast vid 100 grader, fast ofta väntar jag till under 50 så att jag inte råkar bränna mig på dem.

kissidor
2010-08-22 10:03
#64

ja den sista biten tar ju FRUKTANSVÄRT lång tid, termodynamikens lagar är obarmhärtiga på så vis :)

men har jag bara smågrejer så öppnar jag locket vid 100 grader, så går det dels fortare därifrån förstås och dels kan jag köra ner plytet i ugnen och glutta och glo ordentligt innan dom är svala nog att ta i. fast med pärlor måste det ju vara annorlunda förstås för du vet ju redan hur dom blev, så det är inte det du går och suktar efter Skrattande

Värd på Mobiltelefoner och Android

Mmadeit
2010-08-22 12:59
#65

ja nu när jag spänd  av redan svalnade pärlor så vet man ju men annars när man stoppar in varma så är man ju inte helt 100% säker på resultatet när det svalnat.

glad allt gick bra med första avspänningen hade oros tankar om spruckna eller tillplattade pärlor (la ett tjockt fler gångs fusing papper på brickan och sen alla pärlorna på det)

skall försöka mig på att köra en fusning snart oxå…

Mmadeit
2010-09-22 00:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

första brickan med efter avspända pärlor :-)

orkar inte göra ett bra foto på alla om någon vill se någon spcifik pärla mer detaljerat skrik till så fotar jag just den (om den finns kvar)

Mmadeit
2010-09-22 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

och så en bricka fusade många bubblor blev det var väldigt osäker på hur tätt man kunde lägga bitarmna en del art jag nöjd med en del inte…

Mmadeit
2010-09-22 00:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Pumpor till halloween örhängen, inte de snyggaste pumpor jag sett men nöjd ;-)

mariatingsund
2010-09-22 02:04
#69

tummen upp blir det från mig. fina pumpor också.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annons:
kissidor
2010-09-22 09:05
#70

vilken pärlskatt Skrattande! jag är ju lite harig inför att stå och vifta med superheta öppna lågor men det är ju svårt att inte bli lite avis iaf Oskyldig. och pumporna är ju hur söta som helst Glad! tur att du påminde mig förresten, det är såklart hög tid att börja göra halloweensaker Flört

jo det vart en del bubblor i dom fusade - på ett par ställen förstår man inte ens varför, eller är det nåt jag inte ser av bilden? hursomhelst så vart ju flera mycket fina också, den längst upp till höger är min favvo tror jag, jättesnygg!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Emo
2010-09-22 09:48
#71

Så många, så fina pärlor.

Det måste vara roligt att klara av att göra sådana skönheter.

Hur ska du få tid att använda dem?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Mmadeit
2010-09-22 10:42
#72

Emo jag är ännu rätt ung och fördelen med de flesta pärlor i glas är att de möglar inte ;-) och kanske inte nödvändigtvis behöver använda alla helt själv ;-)

Kissidor, ja där de väsrsta bubblorna är hade jag testat att lägga in lite tillplatatde pärlhatatr ochh det vart ju inte så bra, dels pga bubblor men de blev ju dessutom helt svarta…

SusannAlg
2010-09-22 14:17
#73

Å, så härliga pärlor!!!!! (De glasfusade smyckena också!) Skulle gärna prova på att göra egna pärlor! Men nu får jag koncentrera mej på silverlera en stund framöver…..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Upp till toppen
Annons: