Annons:
Etikett09-gallerier
Läst 2585 ggr
Lottael
2008-05-16 12:43

Utställning

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på något bra ställe (gärna galleri/konsthall eller annat bra "ekänt" ställe) att ha en separatutställning på i Stockholm. Jag håller mest på med Glas och keramik mest men målar även lite.Någon som kan ge tipsa? Gärna ett ställe där det inte är så dyrt att ställa ut på.

/Lotta

Annons:
mariatingsund
2008-05-16 13:53
#1

The Glassery?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

HannaBroberg
2008-05-16 19:21
#2

De bjuder väl in, tror inte man kan ställa ut själv hos honom.

Runt hörnet där ligger ett man kan hyr, finns ett i Gamla Stan och det finns fler - alla kostar 5000-7000 per vecka.

Det är ett tag sedan jag letade, men jag kollar också runt och kan tänka mig att dela.

Hanna

Lottael
2008-05-18 02:05
#3

Hej! Tack för tipsen! Trevligt att få en att ev. dela med…det är ju som sagt rätt dyrt så ju fler desto billigare….har några kompisar här i Luleå som ställt ut på Galleri Hagman. Vet att det kan vara kö där, på sommaren (under lågsäsong) är de billigare tydligen. Fick känslan att det är ett rätt bra galleri?

Lotta

HannaBroberg
2008-05-18 10:07
#4

Hagman ligger nära The Glassery. Det är litet, men ligger bra och har blivit känt för att det ändras ofta, många olika utställare och det är värt att titta förbi. Har du någon vän som jobbar på ett företag eller kyrka så kan du kolla om det går att ställa ut där.

Hanna

EvaRittsel
2008-05-22 00:26
#5

Att ställa ut på Hornsgatans många gallerier på sommaren är bortkastade pengar. Det är ju därför de hyr ut sina gallerier billigt. Gamla Stan däremot är bra hela året.

Varför inte skicka in en instresseanmälan till landets olika kooperativ du hittar dem på www.125kvadrat.com under länkar. Och på 125 tar vi också gärna emot intresserade utställare av konthantverk. Läs mer om det på hemsidan. Några garantier att man kommer med finns inte - det ska vara bra, sticka ut och locka fram känslor.

Lottael
2008-05-26 13:01
#6

Hej Eva!

Tack för upplysningarna och tipsen. Ska kolla in kooperativen och hoppas på det bästa! Vill ju gärna prova på att synas på andra ställen än här uppe i norr!

Hälsningar Lotta

Annons:
abbis
2009-02-09 00:01
#7

Galleri riddaren i Gamla stan har jag och några från keramik sajten hyrt i sommar .Kostar 7000:- för en vecka!

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Upp till toppen
Annons: