Annons:
Etikett14-böcker-och-tidskrifter
Läst 1573 ggr
EvaRittsel
2006-05-07 22:10

Sommarläsning?

Har någon bra tips på litteratur att läsa i hängmattan i sommar? Själv har jag mesd största fötjusning nu plöjt igenom "Han som älskade livet" - den berömda biografin över Vincent van Gogh av Irving Stone.

Underbar bok som gav mig massor av inspiration till min nya utställning i Dalsland om några veckor. Undras om man hinner med….

 Kom med fler tips! Hängmattan kanske inte används - men tips på böcker som kan inspirera oss när torkan kommer.

Annons:
glasdeco
2006-05-07 22:44
#1

Lite lättsamma böcker, kanske Paolo Coelho Alkemisten , det är nog ett måste.

BitteS
2007-06-20 18:04
#2

Eftersom jag jobbbar på Adlibris och ser vad som säljs mycket, kan jag inte låta bli att rekommendera Stieg Larssons böcker. Män som hatar kvinnor, Flickan som lekte med elden och ganska nyss släppta Luftslottet som sprängdes. Jättebra böcker!! Det är bara en sak jag ångrar med att jag läst dem. Det är att jag inte väntade med dem till semestern. För det är böcker man har svårt att lägga ifrån sig när man börjat läsa dem. De två första finns både som pocket, kartonage och inbundna. Den sista delen vet jag finns bara som CD-bok och inbunden. Lyckliga de som har dem kvar att läsa!

MNalleW
2007-06-20 19:53
#3

Här kommer lite tips:

Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist. En rolig bok om två systrar i Borrby.

Musselstranden av Marie Hermansson. Flickan Maja är en gåta. När Maja är 4 år följer hon med sina syskon för att tälta. Under natten försvinner hon spårlöst.

Alla Marie Hermanssons böcker kan jag rekommendera, tycker hon är en mycket duktig författare.

Upp till toppen
Annons: