Annons:
Etikett11-utställningar
Läst 2208 ggr
dragonstar
7/28/12, 6:59 PM

Söker skola

Jag vill studera till hantverkskonst,

Någon har tipps på utbildnignar och skolor? gärna i Södermaland/ stockholmsområdet. Men jag kan tänka mig att flytta om det behövs.

Jag kan kan då inte  mycket, har gått bild och fomrdesign på gymnasiet och vet att jag vill hålla på med olika hantverk, keramik, tyg, glas, stål, trä Ja olika material.

Några föslag på en utbildning som kan funka eller kanske någonstans där jag kan gå kurser eller plocka ihopp ett eget progra?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
AleZK
7/30/12, 9:04 AM
#1

För glas, keramik, bild och textil är Östra Grevie folkhögskola ett mycke bra allternativ, men det är Skåne.

dragonstar
7/30/12, 3:07 PM
#2

Ja det är en bit för mig att resa, men just nu kollar jag över hela landet oc hså får jag fundera ut hur jag ska lösa boende och sånt sen.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

aipmalmo
7/30/12, 10:56 PM
#3

Östra grevie har så man kan bo på skolan

dragonstar
7/30/12, 11:50 PM
#4

Ja, det kan funka =)

Fast då kostar det mer pängar och det är ett problem.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

creativa
8/12/12, 3:57 PM
#5

Vet inte vilken nivå du tänker dig, men eftersom du redan har gått bild- och formdesign på gymnasiet så kanske programmet Slöjd, hantverk och formgivning på Linköpings universitet kan vara något http://www.liu.se/utbildning/program/slojd?l=sv. Lycka till!

dragonstar
8/12/12, 4:54 PM
#6

Tack, ja jag vet inte helt jsälv vilken nivå jag ska söka då jag inte riktigt vet var min kunskap ignetligne är.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Annons:
EvaRittsel
8/14/12, 10:37 PM
#7

Nyckelviksskolan i Stockholmstrakten… Där får du pröva på olika material. Och kan känna dig för…

dragonstar
8/14/12, 11:08 PM
#8

Den har jag kollat lite på. Intresnat helt klart =)

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

EvaRittsel
8/21/12, 9:49 PM
#9

Fundera på vilket material du vill arbete med i framtiden. Om du är osäker är Nyckelviksskolan bra eller någon av foljhögskolorna. Vet du finns det många alternativ från Konstfack, HDK (Göteborg), Stenebyskolan ( Dalsland), mm mm

dragonstar
8/21/12, 10:59 PM
#10

Har kollat på båda två, jag har bara tästat på lera lite under årens gång och ska börja en höstkurs nu i höst med just keramik och en med bullsieglas så att jag har något att visa upp.

Annars vill jag hålla på med konsthantverk, tycker om estetik och praktik.

Målar med Akryl och Akvarelle mycket.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Upp till toppen
Annons: