Annons:
Etikett12-tips-och-tricks
Läst 1732 ggr
aipmalmo
2013-10-20 10:12

Märken efter slumpingform

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har precis slumpat klarglas ( gammal glasskål) och det blir så trista.märken efter formen. Hoppas ni kan se det på bilderna. Går det att undvika eller bränna igen utan form och utan att skålen säckar ihop???

Annons:
EvaRittsel
2013-11-04 23:07
#1

Verkar som om du preparerat din slumpform med grov pensel. Kör med en blomsputa eller se till att formen prepareras med tunnare separator. Separatorn på formar ska vara väldigt tunn!!!!!! En del separator och tre delar vatten… ca

aipmalmo
2013-11-05 06:22
#2

Jag har använt sprayburk men ser lite ut som märkena kommit av om jag haft för hög värme så det ej mjuknat lugnt och fint!? Ja jag vet ej men ska testa vidare sen ;)

aipmalmo
2013-11-05 06:22
#3

Jag har använt sprayburk men ser lite ut som märkena kommit av om jag haft för hög värme så det ej mjuknat lugnt och fint!? Ja jag vet ej men ska testa vidare sen ;)

Artafale
2013-11-05 13:58
#4

Vill påminna mig att de sålde spray separator när jag var på Cebex och att hon som jobbade där sa att man måste lägga på den väldans tunt. Hon hade iallfall fått märken på ett fat och jag har för mig att hon trodde det var anledningen.🤔

Upp till toppen
Annons: