Annons:
Etikett04-blyinfattning-och-tiffany
Läst 6432 ggr
NennaA
12/8/13, 7:41 PM

Fram- eller baksida först?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag är nybörjare och ny på det här forumet. Jag har blivit riktigt biten efter att ha gjort min helt egna design, ett porträtt av en av våra hundar. Jag skar klumpigt men tennlödningen är verkligen förlåtande, och döljer de värsta missarna.

Jo - min fråga, spelar det någon roll vilken sida av en panel man löder först, fram- eller baksidan?

Annons:
luckypox
12/24/13, 6:52 PM
#1

🌺fiiint!!!!

Varje litet liv är ett liv att vara rädd om.

gulp01
12/27/13, 8:17 PM
#2

jag brukar löda framsidan sist vill ha den finast. Vilken fin bild på din hund. Är du verkligen nybörjare?? Svårt att tro det :)

EvaRittsel
12/31/13, 2:36 AM
#3

Jättefin bild på hunden!!!!

NennaA
12/31/13, 12:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ops, jag hade gett upp hoppet om att få svar, så jag såg inte det här förrän idag 🙂

Tack för svar och peppning!

Nu har jag hunnit med lite fler projekt, och har lödit framsidan först. Jag var först rädd för att lödningen på baksidan skulle påverka framsidan på ett dåligt sätt, men så verkar det ju inte vara.

Nu har jag gjort ett till hundglas, ett porträtt av en lurcher som heter Maggan. Jag grunnar fortfarande på hur jag ska rama in panelen, som är tänkt att hänga i ett fönster. Jag hoppas på sikt lära mig hur man monterar in i riktiga fönster. Är det någon som vet någon bra tutorial om det?

aipmalmo
1/6/14, 3:33 PM
#5

Verkligen fina saker du gör !!! :)

NennaA
1/13/14, 1:11 PM
#6

Tack :-)

Annons:
annat33
1/15/14, 8:21 PM
#7