Annons:
Etikettövriga-frågor
Läst 1762 ggr
Mando
2017-01-09 17:54

Frågor om glaspulver

Hej! Jag har en fråga som inte direkt är kopplad till glaskonst, men däremot glas och konst, så jag hoppas ändå att det är är okej att jag vänder mig till er.

Jag är intresserad av att försöka återskapa konstnärsfärgen International Klein Blue eftersom den är svår att få tag i.  Enligt ett rykte innehåller den glaspulver för att ge en sammetslen finnish. Jag googlade på glaspulver, hamnade på http://www.slojdfokus.se/ där man kan köpa det. 

Däremot lyckas jag inte hitta någon info om vad glaspulver egentligen är, hur det används och hur det ska hanteras. På en sida läste jag att det rent utav används för att höja antändligheten på saker så som tändstickor. Jag tyckte det lät lite farligt och ville kolla med några som är mer erfarna. 

Det jag undrar är alltså:

  • - Vad finns det för olika typer av glaspulver, och vad bör jag tänka på när jag köper det?

  • Bör jag tänka på något särskilt när jag hanterar det? 

  • På produkten jag har funderat på,  Glaspulver 112g Transparent - Mörk Kobolt står det under produktbeskrivningen: Thompson till Float. Är det någon som vet vad det betyder? 

    Jag skulle vara oändligt tacksam för svar.

Annons:
Upp till toppen
Annons: