Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 4701 ggr
Anitashobby
1

Glassmycken.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hei.
Jeg heter Anita og bor i Norge.
Min store hobby er å lage glassmycken, håper å finne flere i Sverige som gjør det samme. Ta gjerne en titt på min hjemmeside: http//www.anitashobbyverksted.com

jen.nilsson
0

Dina smycken var väldigt fina, dem med blommor gillade jag allra bäst!:)

kia1
1

Hej

jag gör också glassmycken, jag har nyss börjat så jag är nybörjare,

Hur bränner du ditt glas? och vad andvänder du när du borrar hålet?

Jag lägger in en silvertråd i mina smycken som hängare men de blir lite tråkiga efter bränning tycker jag,

Anitashobby
0

Hei kia 1

Jeg brenner ved ca 810- 820 grader og bruker et 2mm diamant kjernebor for å borre hull med en drill. Du må holde smycken og borret under vann.

kia1
0

Tack för tipset, jag har haft en borr som det stod att det gick att borra glas med, men det var ingen diamantborr, kanske det var det som var felet.

Anitashobby
0

Jeg bruker bare dette borret, det er hult i midten og har ikke prøvd andre typer.

kia1
0

Tack

En sådan ska jag genast köpa

Agneta Faxén
0

Claes Olsson som har en hel del affärer,har ett set med diamantstift som t.ex passar till en Dremel (pris ca. 180 kr.)Jag har gjort en hel del hål, men det gäller att ha vatten i borrhålet hela tiden.

Agneta Faxén

kia1
0

Tusen tack för tipsen  vi hade en sådan där dremel med stift så nu har jag borrat hål och det gick jätte bra

EvaRittsel
0

Jätteroligt att det lyckas. Man kan också ändvända tjock koppartråd och dra ut den från glaset efter bränningen. Varning för att bränna in silver! Arbetar man sedan med fönstgerglas så blir det gula fläckar i fönsterglaset. Det är silvret som äter sig in i silimanitplattan och det tar år innan det lakas ut. Jag vet….