Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 2317 ggr
MP10
2

Glas-pelarborr säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Skaffade mig en glaspelarborr från Holland, hittade inga bra och billiga i Sverige, till att borra snabba hål i mina glasbitar. Denna använde jag till en utställning jag hade med olika glasmobiler. Sedan har den inte använts. Den fungerar väldigt bra, hålen går snabbt att göra!!! Den är ihopkopplad så att det ska rinna vatten längs med borren och över glasplattan, vet ej om det är helt rätt installerat av min man, för det stänker rätt mycket vatten, men det kanske är så det ska vara, för att glaset ska hålla. :O)

Jag köpte denna pelarborr, med tillbehör och frakt och allt för nära 3500 kr.

Då jag har slutat göra mobiler, känns det som om jag inte behöver den längre. Vad säger ni, 2000 kr? Lägre är nog svårt, för då kan det vara en bra investering bara, som kan stå här hemma. Det är en tung pelarborr, så är nog fördel om ni bor i närheten. Jag hade kunnat lämna den om det är i trakterna Malmö-Skurup eller liknande.

Är inte inne här, maila mig på mille4422@hotmail.com så får ni svar.

mariatingsund
1

jag har en nästan likadan, kan du ändra varvtal?

Tänkte bara skriva att det stänker inte om du har glaset du borrar i  direkt under vattenytan. Jag har en vanlig träkloss i karet som stöd för glas. Bara ett tips.

Men klart, man kan inte lägga in större bitar än karet. Man kan men då stänker det som du skrev. 

Den minsta borren är rätt värdelös för hålet i den täpps till och diamanten bränns av, trots att man har varit både långsam o varsam.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

EvaRittsel
0

Borrar att ett kapitel för sig. Vi kanske skulle ha en tråd om detta????