Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikettövriga-frågor
Läst 3971 ggr
Solisten
6

"glasjunta"

Hej, någon som är intresserad att vara med i en syjunta för glasamatörer? Dvs Glasjunta. Kurserna är så dyra så det hade varit roligt med kollektiv inlärning som komplement. Inspiration kommer många gånger i våra möten :)

En tanke bara så här en tisdag eftermiddag

Lotta

Lorita
0

var?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Artafale
0

Hade varit jättekul men förutsätter ju rimligt avstånd. Själv bor jag strax utanför Göteborg.

Lorita
0

Göteborg låter bra, när Kungälv för mig är bäst 😉

Solisten
1

Ojdå trodde att jag skrev att det var i Skåne-Höör men det kom tydlingen bort

Kul med intresse iaf Såg att ni var en del i Götet kanske kan ni hitta varandra

aipmalmo
0

I Skåne är jag intresserad, bor själv i Malmö . Finns det fler i Skåne som är intresserade?

MACAM
2

Jag är intresserad (skåning)

Artafale
0

Lorita, vi kanske ska försöka träffas då, jag bor i Rödbo så Kungälv är nästgårds.

Lorita
0

#7 vad säga som Tomtebacken ….. typ, nästan grannar 😃 så varför ta omvägen om Kungälv 🤫

Solisten
0

aipmalmo och MACAM vad kul!! Vi kan väl fundera hur uppläget kan se ut och var vi kan träffas första gången. Själv har jag en liten hobbyverkstad på min hemort i Höör

Vi kan ju göra studiebesök fört hos varandra Eller?

Byte telenummer oxå men det får ske via pm

Lotta

aipmalmo
1

Solisten- jag har ingen verkstad eller nåteftersom jag arbetar heltid har en dyr hobby bara som översvämmar min lägenhet till sonens förargelse;)🤪

Artafale
1

Lorita, finns absolut ingen anledning att lämna Hisingen i onödan. Jag skickar dig ett pm.

Solisten
1

Jag vet hur det är aipmalmo Men vi kan väl träffas i min lilla skrubb eller i Lomma

EvaRittsel
2

Superbra initiativ. Kanske kan det bli i syd, öst , väst och norr????

Cessy
1

Ja om syd-räffar blir av, så är även jag intresserad beroende på hur de hamnar i tid. Kanske en egen tråd för syd-träffar så att det blir lättare att se vad som handlar om syd o vad som handlar om Göteborg?

MACAM
1

Solisten och aipmalmo

Vi kan gärna träffas i Lomma - jag har min glasverkstad där.

aipmalmo
0

Jag skickade meddelande till dig Solisten, med mina kontaktuppgifter om du skulle dra ihop oss:). Låter spännande att få komma till Lomma MACAM:)

floydbeer
3

Beträffande "Glasjunta Syd" anmäler även jag ett intresse, kan säkert vara trevligt o berikande 🙂
Lomma fungerar isf även för mig…

/ Lennart

Annicka.C
1

Även jag skulle vara intresserad av Att hänga på sydgruppen :) mvh. Annicka/halmstad

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Solisten
2

Hej alla nu är jag hemma och skall försöka samla ihop oss ;)

Återkommer i veckan

Lotta

mrsobrien
0

Åh det var ett bra förslag! :-D Jag bor i Stockholm dock, så jag ställer mig snällt på sidan och inväntar fler nollåttor. :-)

glazy
0

Å vilken bra ide! Falun någon?? Hm, får nog sträcka min fråga till hela "Mittemellan-regionen"! Dalarna-Gästrikland-Hälsingland.

Sophie G. hallgren
2

Jag är också intresserad. Jättebra idé! Har skickat mina uppgifter till Solisten.

Sophie

Hälsningar Sophie G. Hallgren

katolsster
0

Något sådant skulle jag gärna vara med på. :-) I alla fall i närheten av Stockholm, av logistiska skäl.

EvaRittsel
2

Hoppas att det här blir av. Mycket spännande inititiativ som visar hur viktigt det är med Glaskonst i Fokus!

Sophie G. hallgren
0

Lomma funkar jättebra, tycker jag! = )

Sophie

glazy
0

Hallå glasvänner i Falun - Borlänge - Gävle - Bollnäs - mm… Is there anybody out there??  

Har tittat på din sida Eva Rittsel och blir så inspirerad! Hade en liten egen "glasjunta" igår med väninnor som aldrig provat förut. Underbart vilken stämning det blir när glas ska skäras och någon inte gjort det förut:) Hoppas nu på att hitta lite glasvänner att ha junta med, men gärna lite närmare än Lomma!  Ha det så trevligt i Lomma förresten :) 

/Lena

EvaRittsel
0

Det här är helt enklet jättetrevligt! Är man nybörjaer kan man visst hjälpa andra nybörjare med råd och stöd. Möjlign bhövr man en kurs för att så småningom gå vidare. Men jag hejjar på er! Pröva. Lek. Experimentera. Utforska. Då lär man sig av sina egna erfarenheter - och misstag.

Meta
0

En till som tecknar intresse för Syd, bor strax s om Malmö!

MACAM
0

Glasvänner - SYD

Ska vi försöka få ihop en träff innan jul. Som jag tidigare skrivit har jag tillgång till lokal i Lomma för ca 15-20 pers.

Annicka.C
0

Jag väntar gärna till Januari-Har det ganska hektiskt🙂

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

aipmalmo
0

Väntar också gärna till januari pga allt kring julmarknader

Solisten
0

Macam har försökt få tag i dig Se pm

Lotta

Sophie G. hallgren
1

Hej på er.

Före jul kan nog bli svårt för min del också. Väntar också gärna till januari. Men för framförhållningens skull, kan vi ju boka in en träff i januari redan nu, eller vad tycker ni andra?

Sophie

Sophie G. hallgren
0

Förresten, Solisten, har du börjat dra ihop de som är intresserade av Sydgruppen? Har du fått mina uppgifter? Har skickat dem som meddelande till dig.

Sophie

Solisten
2

Ja till båda Sophie men alla svarar inte på mina mail eller samtal. Tänkte att det vore bra med ett datum i utskicket och då hade det varit bra att veta om vi kan vara på tänkt och erbjudet ställe.

Nu ska jag se mig om efter en annan lokal så återkommer jag med tid för den i så fall.

Efter jul har jag tänkt i slutet av januari utifrån de svar som kommit mig tillhanda

Lotta

floydbeer
0

Lotta, hoppas du fått även mina uppgifter..?
Om inte så kontakta mig annars via detta forum.

Någon lördag i slutet av januari borde kunna passa bra 🙂

Lennart

Sophie G. hallgren
0

Vad bra, då vet jag att du har mina uppgifter. Januari låter jättebra, tycker jag!

Solisten
0

Hej igen

ja Lennart jag har fått dina uppgifter :)

Ja Sophie ;)

Lotta

Kantza
1

Jag bor i Göteborg och är gärna med i en glasjunta