Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1539 ggr
bol
0

Lacer utskrifter till glas

Jag skulle vilja gå en kurs om att göra lacer utskrifter och bränna in detta i  eller mellan 2 glasskivor. Någon som vet något om detta? Är även intresserad av om någon kan informera mig om var man får tag på "papper" för utskriften och om det fodras någon speciell lacer, eller tips om var jag kan få tag i sådan information! Bengt www.bjornas.eu

EvaRittsel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det behövs en speciell laserskriva - modell äldre med mangan i pulvret. Annars får man skicka efter laserpulver med mangan från USA. Det är också där man köper de speciella dekalpapper man behöver. Det blir inga 4-färgsfoton - utan ett brunröd bild. Jag har utrustning i min ateljé - men tycker inte det är värt priset. Dekalarken är dyra ca 100 kr för ett A4. Du hittar arken hos Delphi i USA.

Här ser du hur den brunröda bilden ser ut.

EvaRittsel
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

http://www.delphiglass.com/fusing-embellishments/fusible-paper/fusing-photo-paper-10-pack

Detta är länken direkt till fotopapperet i USA!

Här är en bild på färgat glas. Lite bättre effekt då! Båda bilderna kommer från Delphis sajt!

EvaRittsel
0

Du får gärna komma och testa. Jag håller till i Hova norr om Mariestad.

mariatingsund
0

Jag vill gärna testa det, Eva har du sådan skrivare så du kan skriva ut motiv? Jag kanske kan beställa en sån dekal av dig med eget motiv?

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo