Missa inte utställning
Om ni har vägarna förbi Varberg i augusti så missa inte Kjell Engmans utställning på Varbergs fästning. En helt otrolig glasupplevelse med ljus och ljud i underbar miljö. Hela klänningar i blåst glas med hättor och skor gjutet glas. Jag tyckte den var fantastisk att se. länk
Tack för tipset jag kommer nog att åka förbi i slutet av veckan….
/Louise
Kul, Hubert ,då får du berätta vad du tyckte sedan :D Alltid kul att höra andras uppfattning. Hade jag haft pengar så hade jag köpt mycket på den utställningen. Nu fanns det inte ens en bok att köpa, bara en dvd. Inte samma sak att se en dvd, som att sitta och vända blad i en riktig bok…Inte samma dregelfaktor inte. :(

hm… måste vara samma utställning som var i avesta art förra sommaren. Jättefina klänningar och skor och "vita damen" som sades spöka på bruket.
Riktigt häftig stämning hade de lyckats få till i det gamla bruket med skulpturerna, ljud och belysning.
Fantastiskt! Tack Kjell för dina vackra alster!
Jag vet inte riktigt var jag ska börja men jag är från dag till dag imponerad av olika saker som han hade med. Kläderna var ju fantastiska men figurerna, så uttrycksfulla, genomtänkta och vackra. Skona! Han med sitt team besitter ju en fantastiskt yrkesskicklighet med ett resultat jag tycker är unikt även internationellt. Oavsätt om det är i ens smak så kan man ju studera hans variation och användning av de olika sätt som glas kan göras på. Jag tycket att de var jättevackra!
Lång väg till den kunskapen
…../louise
Ja, jag håller med, figurerna minns jag fortfarande med vördnad. Magiska grejer.
Läste idag i tidning att det skedde en olycka igår på utställningen, hela den långa gången ner med blåa pelare välte och det blev en dominoeffekt, alla utom en gick i kras. Konstigt att dom inte kollat upp det innan, när jag var där räddade jag ett glasbock från att falla ner då en okänd kille stötte till det av misstag så det gungade rejält, svettigt värre tyckte jag då prislappen var 55.000 kr… Men min tankte var ju att var det så lätt att få dom i gungning. trist för konstnären även om dom var försökrade. Trist för dom som hade köpte konstverken också, förövraren var ju tydligen helt försvunnen när det upptäcktes.
Fy sjutton! Ja hur människor flaxar med armarna går ju inte att stoppa men det borde ju vara förankrat i alla fall när dom står så åtkomligt. Ett tvåvägsansvar…. Men jättetråkigt för det är ju inga småpjäser direkt! Hoppas det går bra.
Ja, jag återkommer dagligen till dom fortfarande, dom har satt sitt spår!