Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 4157 ggr
Kattliv
6

Mitt första alster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är ny här och har bara gått en prova på kurs hos Björn på Uterm och en till kurs blev det nu i höstas. Det var en ny värld som öppnade sig. Oh vad roligt glas är. Jag har ingen egen ugn, men en väldigt snäll väninna som jag hyr in mig hos. Detta var mitt första alster som först var ett fat,´som stod i mitt fönster en stund. Men jag ville ha mera nytta av det så det slumpades om och är nu en skål.

Ett gott skratt förlänger livet!

Kattliv
2

Från sidan!

Kattliv
2

Mitt andra alster, gissa om jag blev förvånad när jag trodde att jag skulle få ett orange glas, hade lagt på oranga opaka fritter. Och ut kom ett rött glas. Ja ja hade jag bara varit tillräckligt uppmärksam så skulle jag läst på den lilla klisterlappen som fanns på glaset, men jag trodde att det bara var reklam. Men man lör sig så länge man lever. Hihi

Kattliv
3

Det röda från sidan, nu har jag verkligen terroriserat. Men jag blir så inspirerad när jag ser eller har sett det ni andra har lagt upp bilder på. Åh nu börjar jag förstå hur det fungerar också. Hur man gör inlägg, lägger in bilder både stora och små. En riktig hacker, eller hur *ler*

Artafale
0

Jättefina fat du gjort!!! Glas är en förtrollad värld, det är lätt att fastna.

sanne62
0

mycket snygga skålar !

både i form o färg.

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

MaritaD
0

Underbara skålar!!! Vill gärna se fler alster!! Inspirerande och kul!!

Annicka.C
0

Fina skålar Kattliv!! Ja glas är mycket roligt🙂

Mvh.A

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

LenaBe
0

Väldigt fina skålar. Förstår att du blev såld på glas, vi är nog alla det som är medlemmar här🙂

Kattliv
0

Tack för era kommentarer. Det är så roligt att se era alster, så om ni har några alster som ni inte har fotat och lagt ut, så gör det. Som ni skriver så är det kul med glas.

Här är mitt första och för dagen det enda jag har gjort i fönsterglas. Men bilden är innan slumpning. Trodde att det skulle bli helt galet då jag glömde att sätta på separator på formen. Men det gick bra denna gången utan.

Kattliv
0

Lika bra att jag fortsätter i min g:a tråd. Mitt senaste alster är ett jubileumsfat som jag ska skänka bort. Men jag måste småfixa lite med det först. La i svarta fritter som ögon på kaninerna, men de har bara fastnat inte rundat till sig. SÅ de är lite vassa på baksidan.

EvaRittsel
0

Jättefina saker. Kul med reliefen. Det är inte så många som jag vet jobbar med det. Kaninerna blir supersöta!

Kattliv
0

Tack, jo jag gillar detta med relief. Så det kommer att bli mera sånt. Det är ju egentligen bara fantasin som sätter gränser där. Jobbar man dessutom i fönsterglas som jag gjort här. Så kan man ju chansa lite mera utan att det blir jättedyrt. Så ett jubileumsfat för LU 2014 kommer det att bli. Det kommer nog att hålla en något högre klass. Men man får se det som att det är tanken som räknas så här i början. *ler*

Kattliv
1

Jättekul var det att LU Mästaren för 2013 i Borlänge idag valde att ta just mitt fat med sig som sitt pris för den prestationen. Urglad är jag för det…

Artafale
0

Grattis Kattliv!! Kul att ditt fat blev utvalt och jag kan utan problem förstå varför - det är ju jättefint!!🙂

MaritaD
0

Superfint fat med kaninerna och fina rundade hörn!!! Inte kan man tro att du är nybörjare….. Vad månde det bli av dig??? Kul att få se dina vackra alster!!

Annicka.C
0

Jättefint fat och grattis🙂Hur gör du reliefen? med fiberfilt??

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Kattliv
1

Jag har använt 2 mm brännvadd.

EvaRittsel
0

Kanske dags att börja ny tråd här! Att skapa reliefer!

Kattliv
0

Kattliv
2

Ja då var det dax igen, nu har jag och några av mina väninnor varit på kurs igen. Denna gång hos Jonas Torstensson på Lidingö. Jag bara älskar hans alster där han använt sig av glaskross. Nu har jag raggat glaskross också, så om tiden bara ville räcka till. DÅ blir det några glaskross alster.

sanne62
0

jättefint…jag älskar också att tackfusa med frit, dock i mindre skala….

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Härligt fat🙂

Artafale
0

Riktigt läckert fat 🙂

Kattliv
0

Någon som vet varför det blir bruna fläckar?