Var köpa dikroiskt glas?
Var köper ni ert dikroiska glas nånstans? Gärna både Bullseye och System96. Söker någon som har stort utbud och anständiga leveranstider, helst inom EU…
Vill helst inte heller behöva köp i 19 tums skivor eftersom det blir mycket pengar av det…. skulle vara isåfall om man kan dela med någon…. tja. Alla bra idéer välkomnas som sagt!

Cebex har du väl hört innan antar jag men annars finns warm-glass uk som jag beställer från ibland.

Cebex drar ner drastiskt på sitt sortiment upptäckte jag igår… 😛har varit så smidigt att bara kunna pipa inom där.
Har handlat där innan. Warm glass har jag kollat på innan, men de hade bara Bullseye senast jag kollade. Ska titta närmare på deras utbud då 🙂Tack!
De har fortfarande bara bullseye, men det är absolut prisvärt att beställa därifrån.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Jag har köpt en del paket med glasspill från warmglass. Tycker det är rätt trevligt att kunna få lite utbud att välja på, till ett något mer överkomligt pris - nackdelen är förstås att man får med bitar man kanske inte hade valt själv. Dessutom är de ju rätt små, kanske maximalt 8x4 cm eller nåt sånt. Sen försökte jag köpa lite glas och verktyg från USA men det kom aldrig fram - min gissning är att prylarna fastnade i tullen på avdelningen "farligt gods"…
Åh Warmglass säljer långt mer än spillbitar. Här är överssiktssidan på deras doíchroiska sortiment. (Det säljs i 5x10, 10x10 o 1/4 cirkelbit, så man kan köpa både små bitar o större bitar) Det är prisvärt både på dichroiskt glas o bullseyeglas o jämnfört med vad frakten kostar inom Sverige så vinner Warmglass med hästlängder. En prisklass ligger mellan 2-30 kg glas o från england kostar det alltså just nu ca 258 kr - att jämnföra vad det kostar att skicka här inom Sverige från våra olika glasleverantörer.
Ja man kan köpa dichroiskt glas billigt från USA, men sedan äter tullen o frakten ofta upp förtjänsten eller i varje fall så att den oftast inte blir så stor, så ska jag köpa från USA så ska det vara för att jag inte får tag i det jag vill ha i Sverige eller inom EU.

Tack för tipsen!
Hittade http://cbs-dichroic.com/ och har lyckats få ett konto där - himmel vad mycket glas de gör….
Men man måste beställa väldigt stora bitar och frakten kostar säkert en förmögenhet. Sortimentet är ofantligt stort och tyvärr väljer ju webbshopparna bara ut en bråkdel.
Jag får klura vidare, fundera ut nån kompis som reser hyfsat frekvent till USA och kan agera mulåsna kanske :)
Fram till dess får jag absolut prova Warm Glass!
Trist att de bara säljer Bullseye …,Warm Glass
Ja det är synd - det håller jag med om. Cerama har ju bra pris på s96, men tyvärr är ju frakten hårresande så det blir lika dyrt o köra ner o hämta det för min del, vilket ju i sin tur gör att jag inte har så mycket system 96 hemma eftersom det blir så stor kostnad att få hem det glaset.

PMC har också dichroiskt glas, fast inte jättebilligt… (http://www.pmc.se/)
Och Edab i Strängnäs (www.edabkeramik.se).

Jag säger också PMC!

Yes, har handlat mycket från PMC, bl a min första ugn 😃
Just nu jagar jag vissa typer av CBS-glas som de tyvärr inte har - och har inte hittat det hos någon annan ÅF heller tyvärr 🥵
Jag har köpt coe 104 och 90 från hobbyland.eu (italien) och från anlaglas.com (danmark) som har mycket dicroiskt i coe 90 och 96. Warmglass har även de mycket.
Hälsningar Berit
BKD Design
glassforum.no i Norge har stort utvalg

Tack för dessa nya tips, har aldrig hört talas om dessa leverantörer :) Guld värt! :D

Tack alla för alla fina bidrag i denna tråd!
Jag var på Cebex i Malmö och handlade en del i fredags. Dom har utförsäljning på en massa dicroiskt glas som är utgående färger/mönster… Köpte en hel del bitar för 47 kr +moms/st.
Just nu har Warmglass 25% rabatt på dichroiskt glas. Vet inte när det startade o hur länge det gäller men just nu i skrivande stund 9 feb. -14 så gäller det i alla fall o kom ihåg att WarmGlass har helt andra fraktpriser än om man köper glas här i Sverige som ska skickas till en.
Hittade på fejjan att Rean gäller t.o.m. tisdagen den 11 feb. tills midnatt
Jag har absolut för mig att jag läste i den här tråden om ett ställe på Södermalm som säljer Dikroniskt glas ? Men jag hittar det inte , det var en firma som bara hette något efternamn typ : Lindströms ? Är det någon som vet? Lr något annatställe som säljer Dikroniskt - 96 - glas ( inte Cebex o PMC) i Sth