Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 2885 ggr
Annicka.C
0

Tennaska

Var kan man köpa tennaska någonstans??

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

sanne62
0

Annicka…vad är det och vad har man det till ?

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Annicka.C
0

Sanne man har det när man polerar upp glans på glaset i vissa fall för att slippa firepolisha. Har sök på nätet men hittar inge försäljare…

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

sanne62
1

skulle ju kunna vara en färgaffär eller apotek som kan handla med kemikalier….🤔

Annicka.C
0

Ja det e kanske så…men jag tänkte att någon av 1300 medlemmar borde veta…ca 300 som läst frågan hittils :/

Mvh.Annicka

sanne62
0

kan du inte fråga honom, som du var och blåste glas hos ?!

Annicka.C
0

Jo det var en bra ide 🙂tack!

Mvh.Annicka

poul
0

Essemce i Emmaboda fixer det dittt problem,  http://www.essemce.se/ MVh poul

mariatingsund
0

Jag tror de bara har stora säckar. Men kolla, man vet aldrig. I annat fall ring upp ett glasbruk där de även polerar och be att de ska skicka en liten påse.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Annicka.C
0

Tack :)

Mvh.Annicka

EvaRittsel
0

Essemce är ibland snälla- Försök annars hos någon keramikleverentör.

ler
0

Vad menar du med tennaska? inom keramiken använde krukmakarna tennaska till att få vita glasyrer, och det framställde dom själva genom att ha bly och tenn i en degel samman i bränningarna. Men tennaska betyder också rent tennoxid och det kan man få hos dom flesta leverantörer av keraiska material.

EvaRittsel
0

Helt rätt!!!!