Tennaska
Var kan man köpa tennaska någonstans??
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Annicka…vad är det och vad har man det till ?
Sanne man har det när man polerar upp glans på glaset i vissa fall för att slippa firepolisha. Har sök på nätet men hittar inge försäljare…
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
skulle ju kunna vara en färgaffär eller apotek som kan handla med kemikalier….🤔
Ja det e kanske så…men jag tänkte att någon av 1300 medlemmar borde veta…ca 300 som läst frågan hittils :/
Mvh.Annicka
kan du inte fråga honom, som du var och blåste glas hos ?!
Jo det var en bra ide 🙂tack!
Mvh.Annicka
Essemce i Emmaboda fixer det dittt problem, http://www.essemce.se/ MVh poul

Jag tror de bara har stora säckar. Men kolla, man vet aldrig. I annat fall ring upp ett glasbruk där de även polerar och be att de ska skicka en liten påse.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Tack :)
Mvh.Annicka

Essemce är ibland snälla- Försök annars hos någon keramikleverentör.
Vad menar du med tennaska? inom keramiken använde krukmakarna tennaska till att få vita glasyrer, och det framställde dom själva genom att ha bly och tenn i en degel samman i bränningarna. Men tennaska betyder också rent tennoxid och det kan man få hos dom flesta leverantörer av keraiska material.

Helt rätt!!!!