Min första vernissage
I slutet på maj ska jag ha min första vernissage. Håll tummarna att det kommer några. Har ni några bra tips? Jag märker ju själv att jag kommer på nya saker som måste fixas. Vad brukar ni bjuda på? Vad för info ger ni till besökarna? Jag tycker att dom ska ha ett litet infoblad eller ett visitkort med sig hem.
Ingen som har något tips? Om jag ställer om frågan. Vad förväntar ni er om ni skulle gå på en vernissage?
Jag har aldrig ställt ut, så kan inte ge råd, men… Är missbrukare av utställningar! Jag gillar när det finns både infoblad och visitkort! Och cider! Förstås i glas;) Nåt jag tänkt på är att glasutställningar ofta är ganska dåligt belysta. Man använder inte ljuset för att lyfta fram en fin design. Glaset ger så fantastiska möjligheter till speglingar, reflexer och ljusspel! Tycker det är synd att man går miste om det. …tycker jag :)
Och lycka till!!!
Det va jätte kul att ha vernissage. Det va mycket jobb innan men det va det värt. Jag har en kompis som är en riktig hejare på att hjälpa till. Bara det att sätta pris på det man själv gör, är ju svårt tycker jag. Vi satt och bollade priser och jag tycker vi fick till det bra. Jag bjöd på cider, ost, kex och lite godis. Jag hade lite infolappar om glas och silver. Så med facit i handen så blev det riktigt bra. Det kanske blir fler gånger. Jag ska gå kurs i september och hoppas jag får mer kunskap och massa nya idéer. Så till jul är det kanske dags igen.
Här får ni lite smakprov på det jag gjort.
såååååååååååååå många fina alster…😃
Håller med Sanne62, oj vad mycket fint
Mycket snygga saker!! Vad använder du gör lim till tavlorna??
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Tack ska ni ha.
Jag har använt Dana lim som är ett universalt lim till dom små och till dom stora silkaflex AT Connection.

Så underbart härliga saker, Hoppas det gick bra!!!