Ide` torka!

Jag ser att ormen klättrar upp längs ett par bambukvistar så varför inte fortsätta på den inslagna vägen och gravera in ett kinesiskt landskap? På länken nedan finns lite fina bilder som du skulle kunna hämta inspiration från…
// staffan

Vilka härliga bilder du skickat länk till Staffen. De är också så grafiska att det blir lätt att överföra bildspråket till en gravyr. Oj, vad jag känner för att åka till Kina!
Själv fick jag associationen "Adam och Eva". Lite konventionellt men ändå min första tanke. Jag saknar ett jätteäpple som ormen just tagit en maffig tugga ur. Men stunta i personerna. Låt folk själva fantisera.
En annan tank som just dök upp är att det alls inte är en orm - förlåt mig hulken - utan en drake. En härligt farlig drake som hotar något . Vad? Det är upp till dig…
Otroligt fina bilder på länken! det är så att man drömmer sig bort=)
Ide`n med adam och eva….Kan funka.
Tack för era ideer. det hjälpte faktiskt mej att få den inspiration som behövdes för att komma igång igen=)

#2 (Eva)
> Oj, vad jag känner för att åka till Kina!
Ja, visst är dom förföriska. Tänk att det finns så vackra platser som man inte ens visste fanns…
> En annan tank som just dök upp är > att det alls inte är en orm - förlåt > mig hulken - utan en drake
Ja! Sätt lite fjäll på draken och berget karmanjaro i bakgrunden så har du ett motiv ur favoritsagan Bröderna Lejonhjärta!
#3 (teliahulken)
Det var så lite så, bara kul att kunna få vara med och fantisera lite, även fast man inte kan något om glaskonst och gravyr… :)
// staffan