Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett07-lampworking
Läst 1125 ggr
FruBabsan
0

Vilken lervälling?

Vilken lervälling (vad säger man på svenska egentligen?) använder ni? Jag har den där blå geggan (kommer just nu inte för mitt liv på namnet) och den är jag inte så nöjd med.

EvaRittsel
0

Till vad??? Jag förstår inte din fråga. Är det den produkt vi har för att inte glaset ska bränna fast i sten - edller rostfria formar? Eller???

FruBabsan
0

Ah, jag är otydlig. Jag la in frågan under Lampwork, men det märks inte så bra. Glad

Jag undrar alltså vad folk rekommenderar för lervälling vid lampworkarbeten.

johannaholub
0

jag tror att du menar separator, eller bead release som jag brukar säga (då jag lärde migflameworking under engelsktalande former).

Jag mixar en egen mix som fungerar alldeles utmärkt. Lämnar inga tjocka spår i hålen eller så…

Annars har cerama en bra som jag använde innan det. Har även köpt från danmark, men det blev så dyrt!

UTERMAB
0

Vi har en som funkar perfekt! Plus allt annat du behöver för beadmaking.

Björn på UTERM

Kikkibeads
0

Två som fungerar väldigt bra är antingen Bucket of Mud eller FosterFire. BoM kan man vad jag vet inte köpa någonstans i Sverige.

Om du är sugen på FosterFire så skicka ett privat meddelande till mig så ska jag hjälpa dig.

Har du börjat att betala för din reklam än, Björn?

UTERMAB
0

Det var värst vad ni är avunsjuka.

Är det ett typiskt kvinnligt drag eller… Om någon frågar efter något som vi har att erbjuda så tycker du att vi inte skulle nämna det eller. Vi hänvisar faktiskt till andra leverantörer om vi själva inte har det som frågas efter. Jag funderar kanske över att ta betalt för alla råd som i dag är gratis det kanske vore rättvist. Kan du inte glädjas över att andra får hjälp både med bränningar och annat och att de dessutom får tag i det de bhöver????????

Mobbing!!!

Men är det en allmän åsikt att jag ska sluta get goda råd så visst VI klarar oss utmärkt.

Skriv gärna och berätta vad ni tycker den eventuella lilla försäljning mina tips ger klarar vi oss verkligen utan.

Björn på UTERM

Kikkibeads
0

Om du kan hjälpa folk med bränning etc så är det jättebra. Jag såg tidigare idag ett annat inlägg från dig om just ugnar som var mycket bra och informativt.

Det jag är lite trött på är alla korta inlägg där det egentligen inte står något av vikt utan bara "Vi har det!". Jag tror inte att jag är ensam om att tycka så.

Kikkibeads
0

Editerat eftersom mitt inlägg dök upp två gånger.