köpes&säljes
Hej!
Jag är konstlärare i Estland och tycker att göra glas smycken(och läsa svenska!)Var är det mölight att köpa bullseye glas i Stockholm?

Hej! Du kan köpa bullseyeglas hos Ringholms(tror det heter så..)
på Östgötagatan alldeles vid Mosebacketorg. Han är lite dyrare än Edab i Strängnäs, men då slipper man ju resan….
Nu är det kanske lite knepigt med öppet tiderna i jul.
Lycka till & God Jul!
/ Annika
Hej!
Tack för svaret! Jag ska hitta butiken i januari. Den mAste vara nära till butiken Kristall Rummet pA Södermalm. Jag köper stenar där för mina tiffany smycken.
God Jul till dig ocksA
Tiiu

Du kan ju köpa via internet och få det hemskickat till dig. Då kan du använda våer länkregister och se vad du behöver. Lycka till.

Hittar inget "Ringholms". Är det någon som vet om det är rätta namnet? /:o)

Det heter Ringströms och du hittar telenummer i vårt länkarkiv!

Förlåt- de finns inte i vårt länkregister. Men du hittar dem under Ringström, på Östgatagatan , Södfermalm, Stockholm. http://www.ringstrom.se
Lycka till

Åh, tack så mycket. Då ska jag kolla där! /:o)
Hej!
Tack för rAdet! Nu har jag varit hus Ringströms och köpte lite Bullseye förstAs. Stringers ocksA. Dem har jag inte använt förut. Hittade ocksA 125 KVADRAT. Eva, dina smycken är jätte fina!
Hälsar Tiiu frAn Estland

Tack ska du ha. Kul att det gick bra. Nu låser jag den här tråden dvs vi avslutar den helt. Lycka till i fortsättningen!
Har fått luftbubblor på min senaste körning av glssmycken. Jag håller på och prövar mig fram till bästa temperaturen. Nu prövade jag 812 grader och stod stilla i 12 minuter innan det fick svalna. Tidigare försök var 817 grader och stilla i 17 minuter.

Vid fusingen 810-830 så tror jag att det är den långa tiden snarare än topptemperaturen som ger dina bubblor. Glaset är inte uppe i koktemperatur, men det kan bli bubblor (lus) vid lång för hög temperatur. Man har ju högre temperatur vid gjutning men en vanlig fusing bör nog inte behöva mer än 1-3 minuter och då max ca 830 grader för bullseye.
Hanna