Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1368 ggr
Nirakfri
1

glasfusing

Hej

Jag har fått lite problem men mina glassmycken som jag limmat glas mot metall. Limfogen släpper. Jag slipar både glaset och metallfästet och torkar rent med fläckbensin för att får bort både fett och slipdamm. bensinen får avdunsta. Jag har använt  Power Epoxy från Loctite .  Finns det något lim som är starkare och bättre att använda ?

Cessy
0

E6000 eller Loctite Repair Extreme

Cessy
5

Dessa båda limmen har jag använt till mina hängen eller där jag limmat fast mot en ringstomme eller armbandstomme o hitentills har ingen kommit tillbaka för att cabben trillat av o de sitter ff. som berget på mina egna smycken. Loctite Repair Extreme är ett miljövänligare o hälsosammare alternativ än E6000 är, men jag använder inte den på cabbar med transperant glas. För den kan gulna med åldern o det har inte E6000 gjort hitentills i alla fall o bland mina egna cabbe-smycken har ju många av dem några år på nacken nu.

EvaRittsel
0

Jag använder Super epoxy - ett 2-komponentslim. Slipar och torkar INTE av med bensin eller annat. Men slipar med diamanttrissa och Dremel på glas och silver. Det håller bra.