Gubbens fingeravtryck!!
Nu har jag ett problem som jag hoppas att någon vänlig själ kan hjälpa mig med. Har fått den stora äran att i år igen göra fat till Sandvik Coromants jullotteri. Har fixat och donat och allt har gått bra till nu… För att spara lite tid så tänkte jag mig att min kära sambo skulle få lägga in glas i ugnen. Glaset hade jag slipat runt om då det hade runnit lite. Skulle snygga till kanterna för att sedan slumpa det. Sambon har varit med så många gånger så han har koll på läget….men inte riktigt koll på att göra rent glaset ordentligt innan det läggs i ugnen.. Så nu har jag fingeravtryck efter honom då han har haft rester av fusingpapper på fingrarna. Det syns ordentligt på det svarta glaset….:( Hur tusan gör jag nu?
blästra
Om du inte redan har slumpat är det enkelt att slipa bårt fingeravtrych.
Våtsandpapper m4d grit 400, och sen 800. Slumpa normat, men i slutet när faten harfått sin form höj temperaturet så snabbt som möjligt till 720-740. då flammpoleras ytan.
http://lauri.lsd.dk/lasi/

#2 Bra inlägg av lasilauri. Våtsandpapper är väldigt bra att ha - eller smärgelduk. Jag skulle helt slipa bort märket och sen fusa om fatet.