Kyrkhamnsdagen -.succé
Rakugruppen Eld och lågor och glaskonstnärerna fick mycket att göra i det nyöppnade hantverkshuset i Kyrkhamn, Hässelby, Stockholm i söndags. Vi hade räknat med max 2 000 besökare på den årliga Kyrkhamnsdagen - förra året kom 1 500 personer - och det kom mellan 6 000 - 8 000! Underbart.

Grattis! Kul att du får nya ateljé i den fina miljön. Jag kunde inte i helgen, men ser fram mot att få titta in senare.
Hanna

Va´kul !!! Alltid jätteroligt när folk visar intresse !!! Grattis !

Ska jag kanske flytta? Hit hittar 4-8 personer per sommarsäsong. Hihi. Det är sant.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ja det var inte 6-8000 som besökte vår glasateljé. För här var massor av andra aktiviteter som lockade olika grupper till vårt friluftsområde. Ponnyridning, hunddresyr, fårklippning, biodling, äppelbestämning, kryddgård, rakubränning och flera jättefina konstutställningar. En folkfest för alla smaker.

I helgen var det konstvandring i Göta älv-dalen "Älvkultur" kallas det. En konsthantverksförening i Trollhättan samordnar och ett drygt 30-tal konstnärer i trakten öppnade sina hem och ateljéer för besökare. Vi var med för första gången och mer än 130 personer hittade ut till oss på landet. Det var mer än jag hade räknat med. Många köpte också, inte stora glasfat men vi hade förberett med många små fönsterprydnader och värmelyktor som gick lätt att sälja. Jätteroligt var det.
#3 Görs det inga sådana konstvandringar i Småland också?
Höglandets konstronda anordnas årligen i maj månad.
Jag deltog för första gången med glaskonst tillsammans med 2 an9dra konstnärer.Vi ställde ut i ett gammalt gästgiveri, som är under renovering. På 3 dagar hade vi över 500 beökare ( enligt gästgivarföreningens vänner som stod för kaffeservering).Många ville också se hur långt man kommit med gästgivarhusets renovering.
Jag sålde bra. Vad som särskilt tilltalade mig var att jag sålde "fönsterhängen"När de uppsatta fönsterhängen fick röda lappar,så tog jag ned dem på kvällen och hängde upp nya dagen därpå och dom såldes också.
Vi som arbetar med glas, borde verkligen arbeta för att det skall bli " trendigt " att hänga upp fönsterhängen. Det finns så gott om många fönster i Sverige som behöver något nytt.

Kan vi inte få insyn i dessa fönsterhängen? Jag håller också på med mina varianter, men jag startar en ny tråd.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
OK!
Just nu har jag inga, men beställningar på annat som måste bli klara. I november har jag en utställning, men det blir inga fönsterhängen till den. I december skall jag medverka i en julmarknad och till denna räknar jag med att framställa och presentera fönsterhängen. Då kan jag visa upp här och berätta också om mottagandet.