Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1010 ggr
EvaRittsel
0

Beställningar - skapar ångest?

Varje gång jag får en beställning får jag lätt ångest. Jag vill ju helst att folk väljer det man har på hyllorna eller väggarna. Inte att de kommer och säger att de vill ha det och det och det.  Varför får jag kramp? Jag tror det är att kreativiteten blir begränsad Generad. Men samtidigt borde det ju vara underbart att få en beställning!!! Skrattande

Vad är det för fel på mig?Oskyldig

irode
0

Kära Eva

Där är väl inget fel på dig. Alla människor är ju olika. Och din kreativitet fungerar på ett sätt - andras på ett annat sätt.

Min kreativitet dör om jag skall prestera extra mycket eller något speciellt till en utställning. Tex. förra året blev jag ombett att delta med smycken på julbasar på ett vårdhem. Och fick beskedet att smycken inte måste vara särskilt dyra. Jag skulle ha tackat nej.
Men om jag får i uppdrag att göra en grej till en person, jag kännar lite till, går det jättebra.

Men kanske kann jag ändå ge dig ett råd. Mitt trick är att få veta något om mottagaren. Ålder, vilka färgar föredras, vilken typ möbler/kläder har han/hon.
Så är det lättare att göra rätt sak.

Hoppas du får kol på din ångest, så kreativiteten blommar också vid beställningar - lycka till

:-) Inge

mariatingsund
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det finns ju positiv stress, t.ex inför en separatutställning, och så finns det negativ stress när man MÅSTE åstadkomma något. Och sen finns stress för att hinna med. Och stress för att man inte har att göra. (Det är ju aldrig "lagom")

Jag skulle aldrig kunna leva på detta (om jag nu gör det på riktigt) om jag inte gjorde som andra önskade. Jag har mina utsvängningar bara när det kommer typ en separatutställning, då jag får fart för att visa att jag kan. (Bifogar en akvarell som jag gjorde när jag fick veta att jag var ensam utställare i Ronneby med mina glas, och ville inte ha väggarna helt tomma) Jag har tyvärr mindre och mindre tid för att göra saker bara för glädjens skull, och jag skulle gärna vända på det. Men det är inte roligt att tillverka något riktigt vackert och sedan se att ingen vill ha det. Jag har ju inga riktiga försäljningskanaler på sånt, och här jag bor är ju hopplöst med glas. Ni kanske vill en gästutställare någon gång?Skrattande

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Agnetha
0

Vilken underbar målning!

Jag har märkt när jag får beställningar att det motar lite och för min del är det nog så att jag vet att dom som beställt har förväntningar, då vill det ju till att motsvara dom!Är det någon som tittar på det man redan gjort och vill köpa det är det ju för att dom tycker om det.