Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett05-glasgravyr
Läst 2874 ggr
mariatingsund
0

så ledsen, förbannad...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En kille beställt en hund på en 30 cm hög vas, behövde inte förrän nästa år, så jag har skjutit upp det gång på gång, för det har alltid varit andra jobb som var brådskande. ÄNtligen har jag graverat hunden, och eftersom han ville namn undertill, skulle jag göra det sist. Jag har skrivit ut dekalen, tejpat hela vasen, in i blästerskåpet, blästrade, och när jag skulle ta ut vasen ur skåpet, välte den och gick i tusen bitar. Gissa hur jag mår nu!!! Nu ska jag behöve tömma hela blästerskåpet och sila genom sanden på köpet. Inte nog med att jag är stressad av att göra både beställningar och mässgods till Formex.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

irode
0

Stackare - man får ju ont i magen av att tänka på det bara. Usch - sådan otur Gråter

Hoppas du får en trevlig helg ändå!

:-) Inge

enterx
0

Verkligen jobbigt…hoppas attl ordnar sig….!

mariatingsund
0

Killen ger inte upp, så jag får gravera hunden på en annan vas som är mindre, med mindre arbete och mindre betalning som resultat, men jag kan inte vända tillbaka tiden och göra det ogjort. Jag hade kramp i magen hela igår, inte ens kräftmiddagen hjälpte. Nu är jag äntligen färdig med sandrensning och blästerstädning, så jag får fortsätta med jobben både lördag o söndag.

glasklart
0

Himmel vilken otur !!! Det är bara till att bita ihop och jobba vidare..till sist så har allt fixat sig, eller hur !!? Det är ju roligt att din kund är så intresserad och absolut vill ha en !!!!!

Kul å ses, förresten !!!

Eva

Brittinger
0

Oj, o den som var så fin . Får nästan ont i magen själv när jag läser.

mariatingsund
0

Ja, EWa, vill bara säga att jag är förtjust i dina smycken, och din hemsida är också så elegant och välorganiserad. Nu är magen OK förresten.

glasklart
0

Skönt å höra !! Jag har också haft lite otur…tappade mitt favorithänge i handfatet så nu är det ett minne blott….

EvaRittsel
0

Oj, oj. Lyfte på min fontän - och den gick mitt itu! Fan också när man jobbat hårt med ngt. Men tur att det inte händer hos kunden -. utan hos mig själv. Om ngt är tur…..

mariatingsund
0

Då kan vi kalla denna tråden för olyckshändelser. Det var tråkigt. Tur att det händer så sällan. för det gör det väl?

EvaRittsel
0

Vete tusan. Varje gång man fått en beställningn tycker jag det går troll i den. Det är alltid ngt som inte funkar. Och när man ska ha utställning - då är det alltid ngn ugn som brakar.Skrikandes Tre dagar före vernissage och man har just gjort det där sista, mest spännande och mest uppseeendeväckande…..Generad

mariatingsund
0

Alltet kanske talar om någonting för dig? Jag brukar inte råka ut för sådana saker - gör jag det, då ska jag nog fundera på varför alltet inte vill att jag ska hålla på med detta. Du kanske ska göra andra sorters grejer? Alltet vet bäst - brukar jag säga.

HannaBroberg
0

Jag tycker att det hänger ihop med när man ska göra saker på beställning. Hade lovat Stadsmissionen i Uppsala sex nya fruktfat. Köpte 4mm flotglas och gjorde enkla överlappande "flätade" mönster. Det första sprack i slumpningen. Ska göra ett nytt nu och hoppas att det funkar.

Hanna

mariatingsund
0

Ibland tror jag att glaset lever, det är så konstigt, men när man närmar sig till en glasbit med kärlek och goda tankar, då går allt så himla smidigt. När man är stressad, men ändå gör precis som man brukar göra, då blir fel, som om glaset blev surt för att man inte närmade sig med respekt. Usch vad löjligt det låter. Den hunden jag har fått i tusen bitar har gnagt mig i många månader och sköt upp jobbet hela tiden, och när jag gjorde det så var det bara ett Måste.

Hubert
0

#13 det är så sant och jag tror på att det är så och inget konstigt i det. Vi är mer "med" när vi är lugna, kärleksfulla och omtänksamma och kreativiteten är känslig! Dreja går aldrig när jag har obalans i själen det blir en ohandterbar klump på direkten!Gråter Men så tar man det en annan dag och allt är solsken igen!

EvaRittsel
0

Beställmningar. Ja det är oftast svårt eftersom man känner sig lite hämmad. Jag har ångest varje gång jag gör ett beställningsjobb.

Bertil
0

Hehehe, det är väl som vanligt när man har en dead line…att man tenderar att börja för sent…tänk om man började med deklarationen rdn i början av mars…men, nääää…det gör man ju inte…;-)

Oturen fiende är tiden, vilken man ska ha på sin sida….likadant i sportens värld, där ett bra lag tenderar att ha mer tur än ett annat…men är det slumpartat eller är det skapat tidsutrymme som gör det…

OBS! Jag menar inte att mästra, utan bara delger en reflektion.

mvh
Bertil