Honung i stället för lim
Är det någon som har erfarenhet av att limma ihop glaset med honung före fusing. Så det någonstans men kan inte hitta var!!!! Jag lyckas ofta rubba glasstyckena när jag lägger in plattan i ugnen, honung borde kunna klibba ihop bitarna kan man tycka, sedan är frågan om det lämnar några spår.

Jag har aldrig andvänt honung att limma med, men däremot sirap att sätta fast guldark på silverleran med, och det funkar bra så varför ska det inte fungera på glas , "prova vet ja"

Varför använder du inte hållim - dvs vattenbaser lim? Det finns att köpa hos glasleverentörerna men också den grå trekantiga flaskan med RX-lim funkar eller Hua eller ngt i den stilen som många skolor använder. Medn ta varligt av limmet. En droppe räcker!!!!!!!!!!! Annars blir det bobblor. ALLT vattenlösligt lim fungerar bra att limma glas med - det bränns bort.

Hehe, det var bra.
Men det vattenlösliga limmet lämnar en ful yta efter sig. Så jag har slutat att använda det.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Det beror nog vilket lim du använder. Det från Cebex måste man vara ytterst försiktig med. Men det från Cerama är helt OK. Har aldrig sett några fula ytor. Har du kanske använt för mycket lim Maria?
Nu har jag testat honung, jag får det att fungera helt OK. Glasen klibbar verkligen ihop och känns stabilt. Jag har inte sett något spår av honungen efter bränningen.

Häftigt. Jag kommer att arbeta dörr-i-dörr med en tjej som gör honung. Så nu vet jag vad vi kan byta med varandra!

Vad bra! då vet jag vad jag ska rekomendera, det är inte kul med märken i glaset
Jag provade med honung och det fungerade inte. Det blev bubblor.
Jag doppar spetsen på en tandpetare i honungen så det blir väldigt lite som kommer på glaset. Jag hade upp honungen på ett litet fat, efter någon dag hade den tjocknat till en klibbig massa som man kunde ta pyttelite av. Jag testat sirap också med gott resultat. Det gäller nog att man inte tar för mycket för då antar jag att det blir bubblor.

# jag tror inte att jag använde för mycket lim, men det blev som månkrater inuti glaset.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo