Hej! Jag är ny här!
Hej-hej,
Jag heter Kikki, bor i Göteborg och älskar att smälta glas! *ler*
Jag började göra glaspärlor för 4 år sedan ungefär och har hängt rätt mycket på amerikanska forum för att lära mig så mycket som möjligt . Nu tänkte jag att det var dags att visa mig här också! (Nä, allvarligt talat så hittade jag den här sajten bara häromdagen!).
Vill ni se lite bilder på vad jag gör? Dum fråga antar jag…
Kul och se, jag är imponerad. Du kan ju alltid lägga upp ett fotoalbum, se Min Sida, här ovan./Louise
Superfina pärlor.
Lena

Waho :) toppensnygga :)

Välkommen hit !! Underbara pärlor !!

otroligt imponerande!!
Tack-tack! 
Åh jösses. Vilka underbara pärlor, fick rysningar när jag såg dem.
//Pia

Hej Kikki!
Kul att du hittat hit…säger jag som inte är aktiv alls på denna sidan. Pärlorna vackra som alltid
Hälsar
Lena

Såå romantiska pärlor! Jättefina!!!
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Vad läckert det ser ut!
Vänliga hälsningar
Niklas

Det var bland de läckraste pärlor jag sett! Du är superproffsig! Välkommen hit!
Haj,
Jag är också ny här och beundrar verkligen dina pärlor! Står själv i begrepp att köpa utrustning och är nyfiken på vad du använder. Vore tacksam för förslag. Har gått kurs i Stockholm där vi använde gasolbrännare till pärlugn och fiberfilt.
Min utrustning är nog inte direkt någon nybörjarutrustning…
Bara brännaren, en Bethlehem Bead Burner Betta, kostade $400! Men den har serienummer 2 vilket jag tycker är rätt kul! 
Jag skulle nog rekommendera en så kallad Hothead, billig och bra. Enda problemet är att den är gjord för amerikanska gasflaskor så den kräver lite adaptrar för att fungera för svenska gasolflaskor.
Jag har jäkligt svårt för den pärlugnsvarianten (jag hade en från Cerama när jag började) eftersom den inte ger mig tillräcklig precision. Jag vill kunna hålla fingrarna 2 cm från lågan utan att bränna mig. Men den fungerar nog utmärkt för andra som jobbar med andra tekniker än vad jag gör.
Vill du ha något varmare är en Nortel Minor Bench Burner ett säkert kort, en riktig arbetshäst. Fast den kräver syrgas också, det gör inte Hotheaden.
Gick du kurs hos Tove?
mimisann:
Jag säljer hot head-nybörjarkit. Jättebra för nybörjare med alla grundverktyg som man behöver plus lite glas att starta med.
Hör av dig med ett mail om du är intresserad av prislista!
MVH Johanna Holub
Hej!
Jag fick nyligen prova på att göra en pärla med den här tekniken och lev riktigt sugen på att fortsätta. Har dock sökt kurser utan att hitta några. Känner någon till sådana här kurser, helst i Stockholm?
mvh
/Karin

Johanna: Hur får du pärlorna så elegant långsmala? Och ändå med så många lager?? Mina blir knubbiga som keruber så fort jag försöker dekorera dem det minsta.
Karin: Folkuniversitetet i Stockholm håller en kurs som jag var på i maj. Kolla med dem när nästa kurs går.
Du menar nog Kikki beads pärlor som hon visar här. Man får använda grafitblocket att rulla pärlorna på och om man vill ha utstående dekor såkan man inte ha grundpärlan för varm. Se då till att få den önskade formen innan du dekorerar. Om du vill smälta in dekoren så kan du ju forma om pärlan efter att dekoren har smält in. Ska man sen ha ett lager med genomskinligt glas över det så ska grundpärlan vara kall, annars smälter den in med det nya glaset!!!
Mycket övning….ger förhoppningsvis färdighet. Känns som att man kommer öva på nya tekniker hela livet, men det är ju det som är kul, tycker jag!!!
Lycka till!!!

Hej Kicki! Jag tycker dina pärlor är underbara som jag hade skrivit tidigare, men jag måste tyvärr dra ner på din hemsida. Jag tycker inte att den visar vad du kan och vad du gör, och sidorna är ju tomma. SYND! Om du inte har pärlor till salu just nu, lägg då ut bilder på alla pärlor som du hade sålt och skriv sålt på dem. Det är ett billigt och bra sätt att marknadsföra sig med hemsida och du borde lägga ner lite tid på det. Det är förstås frivilligt, hur mycket du vill jobba, för jag antar att du skulle få in massor av beställningar om du hade ute alla dessa vackra pärlor.
Hej Maria. Usch, nu skäms jag lite… Jag får se till att göra någonting åt det där…
Tack för berömmet om pärlorna! 
Kom dina två böcker fram som de skulle? (Ja, det är jag som är CSH Glasdesign…)

jajamensan, böckerna är framme, men väntar på tills jag får det lite lugnare. Den hemsidan är helt OK, där ni säljer utrustning, så jag förstod att du kan det här. Eftersom jag vet hur fina saker du gör, var jag helt paff när jag såg bara några "vanliga" pärlor alltsomallt på din kickibeads sida. Det vore roligt för oss vanliga jordtrampare att se mer av dina vackraste… och få inspiration och önskan om att själv bli så duktig.

När börjar du hålla kurser????????