Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1365 ggr
CBA
0

VIKTIGT!! Läs alla !!

I mitt dagboksinlägg om "Sorgebud" kan du läsa om en fruktansvärd olycka som inträffat en lillasyster till en av pojkarna i min sons klass.

Under påskhelgen drunknade denna lilla tösen på 2 år i en regntunna!!

Det jag vill med detta inlägg är att varna alla föräldrar…farföräldrar…morföräldrar…ja ALLA som har barn i eran närhet och uppmärksamma er på att faror finns där man minst anar dom !!!

Montera fast galler på era regntunnor så denna fruktansvärda olycka inte händer igen !!!

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

EvaRittsel
0

Detta var ju förfärligt! Det är bra att du varnar ordentligt så häfr. Man tänker inte på sina regntunnor. Nu ska jag montera galler på min. Mitt problem är min lilla damm. Men den är rätt grund och en tvååring kan faktiskt stå i den. Men tänk om barnen slår sig medvetslös? Ja. Du har väckt en hel del frågor.

CBA
0

För ett litet barn kan det räcka med så lite som 2cm vatten om de hamnar i sånt läge att de inte kan komma upp !

För mig är regntunnor inget som jag sett som en direkt fara för barn men nu ska det på galler på tunnorna hos barnens farmor och farfar…även större barn kan ju drunkna i en regntunna. Man vet ju hur barn älskar att plaska i vatten och kanske ser nått som flyter i en halvfull tunna…slinter och trillar med huvudet före….usch !

Soffie
0

ett tips.. varna på tex familjeliv så det når ut till flera barnfamiljer. Så tragiskt. lilla tös..

CBA
0

Ingen dum ide…ska göra det (ifall man inte måste vara inloggad vill säga) !