Ny här!!!
Hejsan.
Trevligt att hitta den här sajten!!
Jag håller på med flameworking, något jag brinner enormt för och just nu har jag chansen att satsa lite mer än vanligt på det!
Jag har just varit i Hawaii och träffat en massa glasarbetare och flameworkers (lampworkers) som har gett mig så många bra tips! Jag tror på det här med att "pass it on" som dom säger. Det vill säga att man delar med sig av erfarenheter och hjälper varandra!! Jag har själv blivit mottagen just så!!
Jag bor i Kosta i glasriket. Om nån av er kommer ner på nån av deras kurser så hör gärna av er för jag finns just runt hörnet!!!
Johanna
Kommer du att ha kurser själv?/Nyfiken Louise
min pojkvän Lars har kurserna på Kosta glascenter i pärltillverkning där jag har hjälpt till att assistera!
Min egen dröm är att hålla på med flameworking så mycket som möjligt och alltså att även hålla kurser privat! Men..jag har inte riktgit kommit så långt än. Många av mina planer blev uppskjutna av hawaii-resan (den varade i fem veckor..jag kom hem idag och lider en del av jet lag och tom plånbok =) men det var verkligen värt det!!) Lars gjorde glaspraktik hos en glaskonstnär och jag lyckades mirakulöst träffa den här underbara pärldamen!
Men som sagt, jag vill väldigt gärna hålla kurser, om bara nån vill komma!
jag ääälskar pärlor..jippie =)
å vad kul det låter mycket intresant oxå

Hej Johanna!
när jag var i Thailand såg jag när det gjorde jättefina figurer med glasstavar och gasolbrännare (antar jag att det var). Håller du på nånting med sånt? eller är det bara pärlor?
Det såg jätteroligt ut iallafall, skulle vara kul att prova.

Hej och välkommen ! Gillar också glaspärlor. Har anmält mig till en veckoslutskurs nu i höst, i Malmö - verkar himla spännande !

Jättekul att du är med. Hör av dig igen på mitt privata mail så kan jag ge dig rättigheter att publicera det du vet omflameworking. Jag vill så gärna att du blir Medarbetare här på sajten!
jag gör bara pärlor, men jag gör även pärlor som ser ut som figurer… har försökt mig på lite sköldpaddor och kvinnoskulpturer, men kan väl inte säga att jag är nån baddare på det riktigt ännu….=) Men , övning ger färdighet, eller hur!!
#7 Hmm enligt vad jag har hört så är det ju DU som är den duktigaste av er två och att det numer är ditt namn som ska stå som Ledare för kurserna till hösten? *ler stort*
(Ja, jag antar att du känner igen mig) ;-)
Det håller jag inte med om. Lars är jätteduktig (naturbegåvning liksom)! Men annars är det väl en komplimang….=)
#9 Tja, det är ju Lars själv som sagt det enligt vad jag hört. Vilket det än är så är det toppen att ni är två som är kursledare tillsammans. =)

När planerar ni kurs i pärltillverkning i Kosta?
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Maria, nästa kurs i pärltillverkning är den 24-25 november, men den är redan fullbokad. Vårens kurser i pärltillverkning är datumsatta men jag vill inte släppa kursutbudet riktigt än eftersom det fortfarande kan bli förändringar då inte allt är klart än.
Jag funderar starkt också på en kurs i blästring och gravering till vårsäsongen, men har inte klart med kursledare än, kanske det kunde vara något för dig? Maila om du skulle kunna tänka dig att hålla en eller två helgkurser inom detta fantastiska område.

Jovisst, det kan visst komma ifråga, om intresset finns. Och när det gäller pärltillverkning, så vill jag gärna föranmäla mig redan nu på vårkursen, när det än blir. (Jag hade inte hunnit i november ändå pga mycket beställningar)
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Vad trevligt! Emellertid måste jag ju boka kursledare före jag går ut med annonsering om kursen, blir intresset svagt så får man bara ställa in det. Men jag kontaktar dig via din hemsida under veckan som kommer så kan vi diskutera vidare om detta.
Vad gäller pärlkursen så ska jag komma ihåg det och lägga in dig som föranmäld.
=)