Vasst
Hej!¨
Jag har också gjort "flätade" fat i relieffusing. Om det finns några vassa kanter så kan de slipas bort enkelt med en diamantslipsvamp. Jag har köpt min hos cerama, dyr men effektiv! Bra om man inte vill/kan använda elslip.
Hälsningar EvaBj

Clas Ohlson har bra och smala diamantfilar. Biltema har likadana fast billigare.

Om du vill kan du sänka temperaturen 5-10 grader eller dra ner tiden någon minut för då kryper inte glaset. När du lägger enkelglas i flätning drar det ihop sig för att bli tjockare (strävar efter att bli5-6 mm) och då får du nålvassa spår kvar.
Hanna
Maria T
Jag vill minnas att du har tipsat om "blankning" Dvs när man har slipat en vass yta och glaset har blivit matt så kunde man bränna om i en låg temp för att få ytan blank igen. Kan inte hitta det inlägget, kan man få fråga hur du gjorde?

ja, fast det gällde inte baksidan, utan om du t.ex blästrar en yta och sedan värmer om, så flyter ytan ihop och blir slätare, som är väldigt bra om man vill undvika fingeravtryck på frostade ytor. Oftast gör jag så i min vanliga köksugn, värmer upp det till endast 150 grader och håller där 2 timmar, sen svalnar av grejerna i ugnen, och det brukar bli OK.
Vad jag skulle föreslå för dina vassa kanter på undersidan: pröva lägg in i ugnen och bränn en gång till. Jag har lyckats få bort vassa kanter så, fast det funkar inte som tredjegångsbränning, då blir ytan ful istället.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo