Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett05-glasgravyr
Läst 1900 ggr
mariatingsund
0

alla ni som graverar

vad gör ni nu? Bilder bilder bilder, vore roligt att se!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

EvaRittsel
0

Du är på gång igen. Tack för det. Har hfat en bra - men konstig sommar. Kommer till Växjö den 19.21 september! Kram EVa

mariatingsund
0

Ingen??? Ledsen

Agnetha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jodå jag kan bidra med en bild på ett glas, efter ett foto jag tog när vi var på träff i Västerås i somras.

mariatingsund
0

Då ska jag gissa att du gillar stora bilar? Bra jobbat!

Agnetha
0

Tackar! Glad Japp, ditt antagande är riktigt! Kul att kunna kombinera två av mina intressen, plus att det dessutom uppskattas av andra!

Annika_Larsson
0

Jag kan inte gravera men provade lite bara för att jag läste Marias inspirerande inlägg här på forumet.

Annika_Larsson
0

Tyckte inte att motivet syntes så bra så jag målade kanten med grön cerafloatfärg. När jag graverar i den gröna glasyren syns bokstäverna mycket bättre men i en viss motljusvinkel ser man att det har blivit massor av små små sprickor i glasyren där jag graverat. Krackelerat kan ju vara en kul effekt ibland men inte i det här fallet.

mariatingsund
0

Vadå inte kan gravera! Det här var ju perfekt! Jag tror inte du ska bry dig om småsprickorna, det kan inte vara så farligt om det inte syntes på bilden. Man ska inte förstora småfel. Tänkte fråga, vilken sorts färg och förtunning du använder till glasyren, och om det är fönsterglas eller bullseyes, och högsta temperatur?

EvaRittsel
0

Antar att det är fönsterglas Anika arbetar med. Och visst kan du gravera! Det är ju superbra!

Annika_Larsson
0

Ja, det är fönsterglas. Färgen är Ceramas färdigblandade cerafloat som jag fullfusat i 815 grader. Det blir ju som glas men krackelerar när jag graverar. Dessutom antar jag att slipdammet är rätt giftigt. Jag ska prova att lägga färgen mellan glas nästa gång (men då blir den väl bubblig…)

anna-carin
0

en av dessa som jag nu börjat med efter att ha gjort greverade priser till Hund utställningar och iller utställningar.