Ett bra lim att fästa ihop ringstomme och glas
Har ni något förslag på ett lim, som verkligen håller, för att limma ihop ringstomme alt hänge och ett fusat glas ?
Fick ett tips av PMC om Snabb-Epoxi, tvåkomponentlim. Men det var fasligt vilken lukt den hade. Både starkt och vansinnigt illa luktar det.
Är det någon som har något annat förslag? Vad använder ni ?

Jag använder loctite, man sprayar kontaktvätskan på glaset och stryker pyttelitet lim på silvret, låter det stå 1 dag, sen är det bara att slita med hälsan. Du kan lossa silvret med en schablonkniv om du sticker i knivbladet mellan silvret och glaset, men inte annars. Nackdelen att det kostar en slant, men det är mycket drygt och snabbjobbat.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Jag glömde skriva att det är bra om du har en matt yta på silvret och ännu bättre om du har matt yta på både silvret och glaset.
Tack, det verkar ju vara superbra. Var köper du det?

Stål o verktyg i växjö, men vilken som helst butik som säljer verktyg och material till industrier, kan ta hem åt dig.
OK, tack !!!!! 

Jag undviker att limma eftersom det så lätt släpper men jag har blivit tipsad om att ett lim som är bra är bygg lim PL 400 eller ett lim som andvänds mycket av dom som limmar keramik det heter 6000 någonting det går i alla fall att köpa de de säljer hobbykeramik

Ta fram Dremeln och polera silverytan och glasytan med ngt verktyg som ruggar upp ytorna - innan du drar på Super- epoxi-lim. Då håller det!
Jag använder ett lim som varken är tvåkomponent eller avsett för glas… men hittills (peppar, salt - ta i trä) så fungerar det. Det heter SuperAttak. Mvh Janette
Allt gott!
Janette Skogshus
Jag var ju först kritisk mot Snabb-Expoxi-limmet för jag tyckte det luktade så fruktansvärt. Men sedan tog jag det ändå. Och då luktar det inte alls!!! Konstigt. Men iaf. Jag ruggade ytorna lite med en fil, tog lim på båda ytorna, väntade nån liten sekund och sedan fogade jag ihop dem. Det verkar sitta som berget!
Så hoppas…
Tack för ditt tips också Janette !
Har på senare tid haft bekymmer med det lim jag tipsade om. Det är precis som att det når en viss ålder och då släpper det. Jag har min egen lille hållfasthetstestare, sonen på på 14 månader, och han har lyckats dra sönder ett par stycken på kort tid. Jag har därför gått över till epoxy… men faktiskt haft lite trubbel även med det. Kanaler av fiberpapper direkt vid bränning börjar bli en av mina favoriter istället! Så slipper jag limmet 
Allt gott!
Janette Skogshus