Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett: 09-gallerier
Läst 1924 ggr
mangobango
0

Konsthantverkskooperativ i Dalarna

Bor du i Dalarna eller i närheten? Vi är några som tänker starta ett Konsthanvtverkskooperativ med butik i Falun (dvs ingen verkstad ihop utan bara försäljning). Är du intresserad?

pluppan
0

fyller på med mera information, vore kul att få med glaskonst!

Vi är inne på att starta ett Konsthantverkskooperativ i Falun, för återförsäljning av konsthantverk. Dvs en ekonomisk förening som har en affärsyta i centrala Falun och då på designstråket Slaggatan (en satsning som Falu kommun gör i Nordstan). 

Har 2 olika intressanta lokaler redan på gång. Kanske kan det vara en plattform för oss? Tänkte att man kan vara 15 personer som delar, då blir det inte så mycket tid man måste lägga på att vara i butiken och det skulle inte kosta så mycket heller. Ett alterantiv är att ha öppet tre dagar i veckan vilket skulle innebära en dags arbetspass var femte vecka om man är 15st. En lokal jag har fått hyresuppgift på skulle kosta 277kr/månad per person om vi var 15 pers. Vad tycker ni om det?

Förebild är Handslaget i Rättvik som ni kanske känner igen? Mangobango har tidigare varit med där så det finns en "mall" klar för hur man kan bilda och driva en sådan förening. Det skulle kunna diskuteras vidare.

Vi vill träffas först och diskutera vidare med intresserade. Verkar det intressant? Kontakta mig eller Mangobango

Mariana

mamma-mu
0

Hej. Jag är intresserad och har skickat mail till mangobango men är osäker om det kommit fram. Hör gärna av er!!!!!