Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etiketterövriga-frågor13-köpes-säljes
Läst 186 ggr
Benka och Karin
1

Inköp av glasfusing glas?

Hej!
Har en undran, var köper ni in ert glas till ett bra pris?
Köpte tidigare från Warmglass UK men har ej handlat av dem efter Brexit.
Har haft en pause i mitt skapande men tänkte nu starta upp igen.
Tacksam för svar.
//Karin

• Redigerat 2023-05-03 16:24 av Pyttelite
LenaCarlsson
0

Jag söker också leverantörer. Den jag tittar på nu är Anlaglas.com, som finns i Danmark.Är ju en fördel om det är inom EU.

Mumlin
0

Jag har en del glas att sälja från Warmglass som finns i Alingsås.

Benka och Karin
0

#2: Hej!
Är det större skivor eller endast småbitar?

Mumlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är dom större

Mumlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Här är bitar. Kan även göra småbitspaket som packas efter vikt och önskemål om färg

LaRegina
0

Tycker nog att du kan fortsätta handla hos Warmglass, om du inte har något specifikt emot det. Även om de höjt frakten på sistone, så är den fortfarande väldigt prisvärd. Det var en del barnsjukdomar precis efter brexit men de jobbade hårt på att lösa uppkomna problem och nu är det smidigt som förr. Priserna är justerade, leverantören ombesörjer förtullningen och det finns fullständiga förteckningar, över varenda liten vara de för, över VAD som är tullpliktigt och hur mycket. Trots brexit, tycker jag nog att de fortfarande är det mest prisvärda alternativet och har de snabbaste leveranserna.

En annan jag ibland handlar hos är Uniekeglas från Nederländerna. De har ZYP, tillgängligt för oss här, samt en del formar som Warmglass inte för. Frakten är ju däremot inte jättekul, ens om det handlar om små leveranser, så därför tänker jag mig för. Detsamma gäller de flesta leverantörer, tyvärr, svindyr frakt.

Pegalu
0

#0: Jag köper från Warmglass UK fungerar igen, och kort leveranstid och billig frakt.

Pegalu
0

#6: Jsg brukar få betala 65:- för frakten från Warmglass, den låg 100:- över förut.

LaRegina
0

#8: 65:-? Wow! Jag har iofs inte handlat sedan före årsskiftet (lite ofrivillig paus i glasandet) men det låter ju toppen! Vad brukar du köpa för storl på skivorna då?

Pegalu
0

#9: Jag brukar köpa som störst tekta 40x60, får dom hem till dörren dessutom. Kan vara lite osäkert med tiden för Postnord kan inte säga när dom kommer men har man appen kan man be att dom lämnar vid dörren.

Pegalu
0

Subtotal kr1,379.00
Delivery & Handling kr65.38
Grand Total kr1,444.38
Your discount savings are kr24.25

Så såg det ut sist när jag beställde i mars

LaRegina
0

#11: Alltså, det där är ju definitivt svårslaget, alla kategorier! Jag har varit lite försiktig med större skivor just med tanke på frakt och därmed endast kört 20x25 samt 12" tekta sedan brexit. Då är det bara att gasa, alltså. Tack!