Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 2166 ggr
LenaStina
0

Målningsmedium

Är det någon som vet om man kan använda glyserin istället för målningsmedium. Jag har precis blandat färger tilll floatglas med färgpulver som rivs (heter det va?) med målningsmedium och sedan späder man med vatten.

När det gäller keramikfärger vet jag att man kan använda glyserin/glyserol men det kanske inte går med glasfärger? Målningsmedie tog nämligen slut och jag är lite ivrig att fortsätta måla nu.

Hubert
0

Det går bra.

LenaStina
0

Tack för svar. Vad bra att det funkar.

Jag har en flaska med målningsmedium för akrylfärg, den kanske kan funka den med? Det ser ju ut att vara ungefär samma smet.

Hubert
0

Nej, det är något helt annat! Jag antog att när du sa målarmedium så menade du sådant som används till porslinmålning..

LenaStina
0

#3 Ja, vad menar jag egentligen? Fundersam

Jag köpte påsar med cerafloat glaspulver på Cerama i Ulricehamn och en flaska där det står cerafloat målningsmedium handskrivet på en etikett. Flaskan var liten och räcker inte på långa vägar till mängden pulver jag köpte.

Det är alltså inte porslinsmålning jag håller på med. Jag kanske får ta och köpa till en större flaska istället.

Hubert
0

Sorry nu var jag otydlig, det går bra med både det medium du hade och porslinsmålningsmediumet RCP brukar det heta.