Kurser i flaskomformning 2007
Hej Eva och Anita, tack för alla fina beskrivninger.
Vill berätta om mina 3-dagers kurser i omformning av flaskor.
Prelimenära kurstider för 2007: 1+3 fred, lörd, sönd i mars och april
Pris : 2000,- och allt ingår utom mat och boende. Ring mig Leif Hauge
för mer info tel.0481-66029. 4-6 personer på varje kurs. Se hemsida
www.glasweb.se/hauge, E-mail: hauge@glasweb.se.
Har varit i Namibia i södra Afrka under hela april 2006 och gett 2 kurser på en kunstskola och en yrkesskola. Dom hadde köpt 2 kompletta flaskomformnings-verkstäder av Hybe i Björkshult.
Hej!
Besökte din hemsida. Åh så fina glas! Och roligt! Detta skulle jag gärna vilja prova. men jag är dock rädd för att jag inte skulle palla med den värmen som det blir.
Kanske ändå gör ett försök någon gång. Man ska aldrig säga aldrig.
Hej
Nalle

Kan bara hålla med -
Jättefina glaskreationer!
/ staffan

Pröva!" Det är inte alls så varm som man tror. Och har man långärmat går det bra. Dessutom kan man svalka sig mellan omgångarna och Leif är super som pedagog. Jag har varit på kurs där!
Hej hauge glas
Detta låter intressant! Jag har sett en del omformationer av flaskor,men aldrig vetat hur man gör. Har du ingen kurs till hösten?
Jag har krossat en hel del flaskor och gjutit krosset i sand,som så småningom blivit kvinno torson.Blåa vinflaskor blir mycket snyggt.
Hör gärna av dig när nästa kurs blir av.
Hälsningar Agneta Faxén

Kan du inte visa bilder på dina torson? Vore kul att se! Kanske ska vi ta oss dit ett gäng i vår och bo på ett mycket speciellt vandrarhem i närheten?
Hej Eva
Tyvärr har jag inte kvar några av mina kvinnotorson. Det låter jättetrevligt att samla ihop "glasmänniskor" till en kurs i flaskomformning och hitta något trevligt boende.
Agneta Faxén
Jätte fina:)
Mvh
Jenny