Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 4254 ggr
Caruba
0

diamantborr

Jag har letat hur länge som helst efter var man köper en diamantborr som passar Dremel och inte gör större hål än ca 2 mm!

På forumet visade tidigare Anita (anitas hobbyverksted) en borr eller man kan snarare säga att det föreställde en håltagningssåg. Hon finns inte längre kvar som medlem här så jag undrar om någon annan vet var jag får tag på borren?

ElLobo
0

Du kan alltid lägga ut en förfrågan på Modellbygge. Vi är många byggare som använder Dremel, Ferm eller andra småmaskiner vid våra byggen. Själv brukar jag många gånger köpa borrar och slipskivor m m på Jula och liknande butiker, men jag kommer f n inte ihåg om de har diamantborrar.

Caruba
0

Tack för tipset om byggarsidan, jag ska kolla där. Jula har ingenting och på Clas Ohlsson så börjar de vid 4 mm och fästet passar inte i min min dremel.

mariatingsund
0

kolla in inlägget som handlade om diamantstift, där jag la in en massa bilder, du hittar säkert en form som du tror på. Sedan kan du höra av dig. Ang. glasfiberpinne ska jag testa en grej innan jag tar betalt för det, men jag måste vänta tills gubben hjälper mig med en installation - allt är inte så smidigt som man tror det blir.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

mariatingsund
0

inlägget var gravyrstift av Maddaua

Anne.karlsson
0

Hej, jag har aldrig vågat mig på att skriva här förut men nu testar jag.

Jag har köpt mina tunna diamantborr, 2 och 3 mm fanns även tunnare har jag för mig, hos Slöjddetaljer i Skara. De har även postorderförsäljning. Jag har använt dem i min Dremel men har då köpt till en extra grej så att de ska passa. Finns hos Jula, vet tyvärr inte vad den kallas men frågar man brukar de kunna hjälpa till.

mariatingsund
0

varför har du inte vågat? vi är ofarliga.

Anne.karlsson
0

Ja det verkar faktiskt såGlad  Ett jättetrevligt forum!