UV-lim
Jag behöver limma glassockel på en glasgrej och undrar om någon vet var jag kan köpa UV-lim. Har lampa från Claes Ohlson. Finns det någon leverantör i Stockholm?
Hanna

Jag har köpt UV-lim tidigare på EDAB i Strängnäs

Det är nästan bättre att limma när solen skiner. Binder snabbare.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Ja, riktigt solsken eller att lägga i ett solarium. Det är också viktigt att bara ta ett riktigt tunt lager med lim.

Tack för alla tips!
Jag är helt såld på att kunna gjuta delar och bygga större saker i glas. Idag har jag levererat tre milstolpar tillr egeringen och Sveriges kommuner och landsting i samband med att en överenskommelse med ideella sektorn presenterades. Den ideella parten är mitt jobb Forum för Frivilligt Socialt Arbete.
Bifogar bild. Jag fick akuthjälp på Ringströms.
Hanna

Hanna, när jag ser ditt konstverk, jag gjorde en nästan likadan skulptur och den gick i bitar efter ett halvår.

Jag har gjutit den övre delen av flera remsor glas och med hjälp/stöd av sättplattelister i ugnen. gick upp till 820 grader i en minut och det gör att det 4mm tjocka glaset har rundats av. Har lång avspänning och har tagit ner det långsamt. Tror inte att den delen spricker. Det som är ditlimmat är foten. Den består av tre platter som också är tackfusade. Skulpturen är slipad i botten innan den limmades fast. Tror inte att den spricker sönder, i vart fall inte de fusade delarna.
Hanna

Å så vacker är den !!!! 
Coola!

det är inte så att jag vill göra dig ledsen, men jag gjorde likadant. Dessvärre har jag inte ens ett foto av det kvar. Synd.

Det är bra att du säger det. Svårt att veta vad som i så fall blev fel. Jag tycker att jag har gjort rätt nu. Min chef har den ideella sektorns milstolpe, så jag får följa hållbarheten. Lovar att rapporter om det händer något.
Hanna