Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett08-kurser-och-utbildningar
Läst 1289 ggr
NorrbottensLisa
0

Lärare sökes

Finns det någon i Luleå eller Stockholm som kan tänka sig att ge en privatlektion i hur man löder?

EvaRittsel
0

Vad ska du löda? Silver eller vad? Det är ju inte särskilt svårt. Borde finnas ngn av våra hundratals medlemmar som kan hjälpa dig. Jag löder med tenn fast mina glasblommor och det tar tio minuter att lära sig så du borde inte behöva åka till Stockholmn för detta. Men om du vill. Vi finns här!

NorrbottensLisa
0

Jag försöker att löda tenn på kopparfolie runt glas, men jag vet inte hur jag exakt ska hålla tennet och lödkolven i förhållande till varandra, om lödkolven är för varm, om jag har för mycket eller för lite flux och såna grundläggande saker. Och jag känner ingen som kan löda och som kan visa och jag har försökt själv, men det blir inget bra. Det finns säkert en massa knep som jag aldrig kommer att komma på själv. Sen ska jag till Sthlm om en vecka så jag tänkte bara höra mig för om någon har tid och lust att visa. Jag betalar såklart.

EvaRittsel
0

Ta kontakt med Kaisa Tokkunen. Hon är jätteduktig. Hon finns på vårt länkregister under Höglandstorgets Glaskonst. Hon gör blyinfattade fönster åt ordenssällskap och åt antikvarier. OM hon inte kan så kan hon ge dig bra adresser åt dem som kan hjäpa dig. Hälsa från mig!