Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1285 ggr
Hubert
0

Foton

Lite nya fusade fat i mitt fotoalbum, välkommen!

irode
0

Så häftiga fat!!!

Vad slumpar du i? Formarna ser mycket organiska ut!

Hubert
0

Ja, jag har gjort dom själv av lera som jag bränt och lerformerna har legat i gipsformar som jag gjutit ute i en grop. Jag vill ha det levande och organiska för det känns mer levande!

LenaStina
0

Jätte fina fat! Helt fantastiska! Är det bullseye-glas du använder?

Hubert
0

Japp!

majo
0

Kanonfint! när du gör egna formar borrar du hål i dem då också?

Hubert
0

Ja när dom är så här stora, tre stycken 5 milimeters hål i en triangel så om, och inte ofta, om det blir en lite blupp på glaset så ser det i alla fall medvetet och snyggt ut.

glasklart
0

Underbart vackra fat !!! Glad

Hubert
0

Tack alla!

Finns att beskådas live på Trädgårdsmässan på Sollentunamässan 3 - 6 mars. Är det någon mer av er som ska vara där?

Gillan
0

Hej "Hubert"!

Menar du Sollentunamässan nästa helg - "Rum & Trädgård" - den håller på 6-9 mars..?

/Gunilla

Hubert
0

Ja men du har ju helt rätt! Jag vet inte vad jag tänkte på…/Louise

MargarethaJ
0

Såå fina fat, det blir mer liv i glaset, när det inte är "perfekt", gjorda i släta formar, helt i min smak!

HannaBroberg
0

Kul idé med "gropformar" - fin effekt!

Hanna

Hubert
0

Tack för fina ord! Louise

EvaRittsel
0

Underbart. Just att göra sina egna formar skapar så mycket nytt liv.

Hubert
0

Tack! Har i dagarna sökt till en jurybedömd utställning för första gången med glas och kom med och det känns kul och spännande. Något jag rekomenderar att prova på.

EvaRittsel
0

Jättegrattis!!!! Jag startade själv så. Med en nervös inlämning, lika nerv öst vernissage och så fick jag sälja. Whaoahoo. Då¨fick jag blodad tand och bettet sitter i än. Den där känslan!!!! Lycka till.