Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett01-glasfusing
Läst 1993 ggr
Annika_Larsson
0

Kurs - kanske?

Anmälde mig för länge sedan till Cebex kurs i ugnsformat glas - olika tekniker i Göteborg den 23 - 24 april. Jag trodde att deras kurser snabbt blev fulltecknade men just denna kurs kanske inte blir av pga för få anmälda. Är det någon mer som vill gå? (Kursen kostar 1900 kr).

Caruba
0

Hej Annika!

Jag är intresserad men har lite ont om pengar just nu, måste fundera lite. Men jag hittar inte några kurser när jag googlar på Cebex hemsida. Var kan jag läsa om denna kurs?

Annika_Larsson
0

Inte undra på att deras kurser inte blir fulltecknade… Man får nog ringa till dem för att få besked. Tel.nr har de i alla fall på hemsidan.

Anita
0

När det gäller riktigt bra och trevliga kurser se www.rittsel.se det är min mentor numera…

EvaRittsel
0

Tack Anita!!!!
Det är ju viktigt att ni som anmäler er till kurser får respons. Jag tar gärna emot dem som vill lära sig lite mer - dvs få lite utmaningar. Och det kan man få på varje kurs jag håller. Oavsett var man befinner sig i sin fusingutveckling.
Också de som är nybörjare.

Jag blandar mina kurser med vana och ovana. Vill man lära sig  nya tekniker kan man komma till mig, men vill man producera för att ge bort eller sälja får man hitta andra utbildare.  

Cerama och Cebex har bra kurser. Uterm också. Samt Medborgarskolan. Och jag utbildar ofta dem som utbildar på dessa folkbildningsinstitut.

EvaRittsel
0

Annika och alla andra som vill lära sig att arbeta med ugnsformat glas. Jag har en kurs i Stockholm helgen den 1-3maj som främst vänder sig till er som är vana att arbeta med glas eller som arbetar med annan konstnärlig verksamhet. Ni får lära er att gjuta glas i ugn med formar av sand, gips eller block. Samt göra Moul Perdue dvs förlorad form. Se min hemsida http://www.rittsel.se