Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett: 08-kurser-och-utbildningar
Läst 2440 ggr
josa
0

kurs i fusing eller smycketillverkning

Hej!

Jag skulle hemsk gärna vilja gå någon kurs i fusing eller smycketillverkning. Ser att det finns en smyckekurs i slutet på oktober på Kosta, men det känns som om det är lite väl långt dit.

Finns det ingen som anordnar kurser i Norra Sverige? Är tacksam för tipsoch råd.

UTERMAB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Det finns ett företag i Kolmården som arrangerar olika kurser. Inte norra sverige men ändå lite närmare än Kosta.

Vänliga hälsningar Björn på UTERM

kia1
0

Jag har kurser i silverlera i Dalarna.

www.folkare.com

Nenne
0

Kolla medborgarskolan och vuxenskolan :) Var i norra Sverige siktar du på?

josa
0

Jag siktar så långt norrut som jag bara kan komma. Kan räkna upp några orter som känns lämpliga. Kiruna, Kalix, Luleå, Arvidsjaur kan tänka mig Umeå också. Gärna Norrbotten, för det blir väldans kostsamt med både lång resa,boende och kursavg.

ska kolla av vad studieförbunden har att erbjuda.

Nenne
0

:) Ler oki då får du ett mail från mig nu :) med mer info.

Caruba
0

Nordic Kiwi i Jämtland har kurser ibland.

Carina

Marikabarus
0

Hoppas du hittat vad du sökte, men annars så finns det kurser både hos Medborgarskolan och Folkuniversitet i Umeå. Glad

josa
0

Tack snälla ni för tipsen.

Jag har ev en helgkurs i smycketillverkning som jag anmält mig till på gång, men är också intresserad av att lära mig lite större saker än smycken också.

[SharpMissy]
0

Tja, vad gäller kurserna i Kosta kan jag upplysa om att samtliga är fullbokade. Men det blir ju nya kurser till våren, särskilt gällande smyckekurs i silver- och glas, och även pärlkurs (flameworking) och fusingkurs.

EvaRittsel
0

#9  Jättekul att det går bra i Kosta. Ser det som mitt skötebarn! Och det är en härlig miljö!

Janette
0

ABF arrangerar glasfusing på flera håll i Sverige. www.abf.se Mvh Janette

Allt gott!
Janette Skogshus

brillanj
0

Vad är det för smycken du menar? Som du gör av glas…? eller menar du hur man gör vanliga smycken med pärlor, wire, band e d, olika smyckestekniker.

Birgitta

josa
0

jo, jag gör fusade glassmycken. man skär små glasbitar och sätter ihop dom och sedan bränns dom i ugn.