Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett12-tips-och-tricks
Läst 3435 ggr
Agneta Faxén
0

utställningslådor

Hej

Jag gör ringar i glas och silver.Mitt problem är hur jag kan exponera dem på ett snyggt sätt som också är säkert.Jag kan inte ha ett stort glasskåp,det är för svårt att ta med sig.Jag har haft otur med att folk stjäl. Agneta

MNalleW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

jag har samma tanke som du? Skulle vilja ha en låda med glaslock, lätt att bära med.

Hittade denna på nätet.

Jhttp://www.richontools.com/catalog/i343.htmlg

Den är fin. Men jag fortsätter min sökning. Hör av mig igen om jag hittar något annat.

Nalle

Agneta Faxén
0

Hej Nalle

Tack för inlägget.De lådor som jag såg på Richontools verkar vara för små.Jag skulle vilja ha plats för ca. 15 ringar.

Jag har varit runt och tittat på miniväxthus,men de som finns i handeln har ingen hel glasskiva på ovansidan. Agneta

MNalleW
0

Hej igen!

Men i den som är på bilden i mitt förra inlägg får det plats 25 st ringar.

Men som sagt. Det finns säkert bättre någon annan stans.

Mvh Nalle

mariatingsund
1

Är du lite skicklig, och det är du säkert om du håller på att göra ringar i glas o silver, varför inte göra en låda själv? Gå in på IKEAS fyndavdelning, leta efter en vitrindörr i den storlek du vill ha och gör en låda under med gångjärn. Fyll lådan med remsor av skumgummi och klä det med ett enfärgat tyg som du tycker passar dina ringar. VoalÁ!

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

EvaRittsel
0

Jättebra tips! Det är svårt det där med exponeringen av prylarna man gör.

Ulla
0

Smycken har i alla fall en fördel, de tar inte så stor plats. Hemma hos mig börjar snart kermiken svämma över. Tur att ungarna är vuxna så att man fått rum över Oskyldig.

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

EvaRittsel
0

Jag hittade en jättebra  låda med fack på Panduro men med plats för ca 12 ringar. Jag har inte lådan kvar - en kompis behövde den bättre. Med lite ny färg, skumgummi i botten på facken blev det ett utmärkt skyltställ. Kolla alltså på Panduro. Det hade glasdörr - eller lock - och med två små krokar kunde man fästa ett hänglås på locket så det inte gick att öppna. Det står idag på Björns Borgs butiken i Barkarby utanför stockholm. I Outletområdet.

Agneta Faxén
0

Hej och tack för era tips.

Ikea har hittills så stora vitrinfönster i fyndavdelningen.Men jag skall tillbaka och titta igen.

Ang.Panduro. Jag köpte flera små lådor till min utställning(som jag hade på Tjörn förra sommaren).Jag låste inte lådorna,det var nog därför jag blev av med 2 hängsmycken. Jag är lite rädd för att lådorna är för lätta och små,så egentligen skulle ju någon klåfingrad person kunna stoppa ner lådan i en väska.Ett sätt är ju förstås att limma fast lådorna på in större träbit.

Agneta Faxén

EvaRittsel
0

Du kan fästa en större brädbit under genom att borra hål för en liten mutter. Då b lir det enklare fär dig själv att plocka i sär det hela och forsla till nästa utställning. Och besvärligt för den som vill knycka med sig lådan!

Agneta Faxén
0

Hej

Jag har äntligen hittat bra utställningslådor!!

Jag var på Åhléns och hittade en japansk avdelning,"Muji", som har en hel del i plexiglas.Det finns massor att köpa,till rätt bra priser.Tyvärr finns Muji bara på "stora" Åhléns varuhus.

Agneta Faxén

EvaRittsel
0

Jättetack för detta tips. Ska åka till Åhlens och kolla i veckan. Tack Agneta!