Snart 80 medlemmar
Nu är det snart 80 medlemmar på Glaskonst. Jättevälkomna är ni allesammans. Sprid gärna sajten så fler får del av alla fina tips och ideer!
Jätte kul!:)
Jag har varit runt på en hel del gallerier och konsthantverkställen i sommar och tyvärr ,många som håller på med glas vill behålla sina ideér för sig själva. Jag är därför glad över denna sajt,så tack Eva Rittsel för dina generösa tips och även ni andra.
Agneta Faxén

Det är tråkigt det här med hemlighetsmakeriet kring glasfusing. Det har aldrig varit problem när jag haft kurser i keramik - men när jag haft glaskurser har jag fått kritik från mina kollegor. Mycket kritik. Men som med leran - varje person har sitt eget uttryckssätt och därför tänker jag fortsättaq dela med mig av min arfarenheter. Den som hjälpte mig först var Beril Vallien… Stor man som delar med sig för att han vet att det är bra. På den vägen är det. Så det så!
Nu har glaskonst 86 medlemmar. Det magiska talet 100 kommer närmare och närmare :)
Staffan skrev en sak på keramiksajten en gång. Han och en kompis hade ett webbföretag en tid. Deras motto var "Let us inspire you". Det skulle väl kunna gälla här också?
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_

Just so! Låt oss inspirera varandra så gott vi kan och dela med oss av våra erfarenheter för att föra tekniken framåt. Det är bara här i Sverige - som jag vet - som vi är generösa med sådana uppgifter!