Glaskonst iFokus

Glaskonst

Etikett13-köpes-säljes
Läst 2144 ggr
Lorita
0

Glas, råvaran?

Var får ni glas ifrån? Pris? Vad finns det för krav på glaset?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Hubert
0

Vad är det för glas du vill ha?

Lorita
0

Jag vill inte ha jag kan ev skaffa och ganska stora mängder, frågan är om det går att använda av någon av er eller rättare sagt av många av er. Vad är det för glas som används som råvara?

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Hubert
0

Ok, pratar vi om dricksglas eller de skivor som vi använder som gör fusing…..Det vore kanske en ide om du då sa vad du hade istället så är det kanske någon som vill ha just ditt eftersom vi alla använder olika för olika tekniker.

mariatingsund
0

Ursäkta med det är ett väldigt luddigt inlägg.

Vi jobbar med alla sorters glas, vi är olika och använder olika system.

Det finns system 96
bullseyes
moretti
fönsterglas
blåst glas av olika slag, bara för att nämna några.

Ett enda krav är att man får bara använda en o samma sort vid bränning pga olika utvidgning vid värme.

Om du eventuellt kan skaffa stora mängder av ett slags glas, då får du skriva det vilket slags och fråga om det finns intresse.

Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

Kevin901
0

Du kan ju titta in få www.glasstudio.se .

Dom har lite olika tillbehör som man kan behöva till sina glasalster. Är specielt nöjd med Dicro sliden (som decroy fas i pappers form), men är även väldigt nöjd med fjusing pappret.

glasklart
0

Smygreklam?????????????

HannaBroberg
0

Kevin 901 har inte gjort någon profilpresentation, men allt handlar om reklam för glasstudio. Var rak och bidrag med kunskap som forumet bygger på istället. Det är ok att berätta vad man göra och vad man kan, men reklam kan väl ligga i länkar istället. Tipsen är lite för reklamiga i min smak.

Hanna